تفاهم نامه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد در استان اصفهان توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان

عکس: مجتبی جهانبخش

رییس سازمان صمت اصفهان صمت اصفهان در مراسم امضای تفاهم‎نامه سه جانبه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد گفت: با امضای این تفاهم نامه امیدواریم ذخایر پنهان موجود در استان اصفهان شناسایی شود تا در نهایت ضمن افزایش میزان حجم ذخایر استان، مشکل تامین مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه نیز رفع شود.

به گزارش ایراسین، مراسم امضای تفاهمنامه سه‌جانبه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد میان سه شرکت فولادمبارکه،سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان صبح امروز با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، محمدیاسر طیب‌نیامعاون امور معادن شرکت فولادمبارکه، ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان و تعدادی دیگر از مدیران ارشد سازمان زمین شناسی انجام شد.

ایرج موفق،رییس سازمان صمت اصفهان در این نشست اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ شرکت فولاد مبارکه این اتفاق افتاد که در تامین مواد اولیه ورود و با انجام مطالعات طبقه بندی شده، در جهت تامین خوراک خود اقدام کند که کاری ارزشمند است.

وی ادامه داد: تفاهمنامه اولیه که میان شرکت فولاد مبارکه و سازمان زمین شناسی منعقد شد، نتایج خوبی به همراه داشته و اکنون منجر به امضای تفاهمنامه جدید جهت انجام ژئوفیزیک هوایی شده است.

رییس سازمان صمت اصفهان افزود: در استان اصفهان ذخایر پنهان معدنی خوبی وجود دارد و بهترین روش برای اکتشاف آنها ژئوفیزیک هوایی و شناسایی کانسارهای پنهان است. بنابراین با توجه به تفاهم نامه هایی که امروز به امضا می‌رسد و اقداماتی که پیش رو خواهد بود، امیدواریم کانسارهای پنهان استان توسط متخصصان سازمان زمین شناسی شناسایی شود تا هم به حجم ذخایر معدنی استان اصفهان اضافه شود و هم اینکه مشکل شرکت فولاد مبارکه برای تامین مواد اولیه حل خواهد شد.

موفق ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی ذخایر معدنی موجود در استان اصفهان که انفال هستند، بهره برداری کرده و در تولید از آنها استفاده شود تا در نهایت منجر به رشد اقتصادی در استان شده و اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

رییس سازمان صمت اصفهان در پایان، ضمن تشکر از مدیریت شرکت فولاد مبارکه و رییس سازمان زمین شناسی برای انجام فعالیت‌های اکتشافی گفت: ما در سازمان صمت اصفهان و در سازمان نظام مهندسی معدن استان آماده هستیم تا در کنار شما همگی دست به دست هم دهیم تا شاهد اتفاقات جدید و نوین در استان اصفهان باشیم و حداکثر بهره برداری از موادمعدنی موجود ببریم.   

با اکتشاف ذخایر پنهان استان اصفهان، مشکل تامین مواد اولیه فولادمبارکه رفع می‌شود

                                

شایان ذکر است در پایان این مراسم این تفاهمنامه به امضای مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان رسید.

هدف از این تفاهم‌نامه سه جانبه،پیشبرد موثر اکتشاف ذخایر معدنی و شناسایی ذخایر معدنی به ویژه آهن و منگنز در مناطق مستعدکه قبلا اکتشاف سیستماتیک و مطالعات ژئوفیزیک هوابرد در آن انجام نشده، عنوان شده است که این امر منجر به توسعه فعالیت‌های بخش معدن و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه معدن می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =