افتتاح موزه افتخارات قهرمانان تاریخ سپاهان

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در مراسم رونمایی از سردیس مرحوم حریری و یاوری گفت: ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان بزرگترین پروژه فوتبالی بعد از انقلاب اسلامی است که با آخرین استانداردها توسط مردان بزرگ شرکت فولاد مبارکه و مدیران محترم سال‌های گذشته این شرکت به خدمت ورزش ملی و بین المللی کشور در آمده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آیین رونمایی از سردیس مرحوم محمود حریری، بنیان گذار باشگاه سپاهان و مرحوم محمود یاوری، پیشکسوت این باشگاه عصر امروز شنبه ۸ خرداد ماه و از ساعت ۱۸ در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد.

رسول کربکندی، حسین چرخابی، محمد برزمهری، آرمناک پطروسیان از پیشکسوتان این باشگاه، محمد رضا ساکت، محرم نویدکیا، علیرضا مرزبان، محمود کریمی از کادرفنی تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان، محمدرضا حسینی بازیکن این تیم و شاگرد محمود یاوری در تیم فجرسپاسی، مسعود تابش، منوچهر نیکفر و محمد ترابیان از مدیران اسبق باشگاه سپاهان، امیرحسین بانکی پور نماینده مجلس و چند تن از مدیران استانی و لشگری در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی ورزشکاران این رشته به اجرای حرکات این رشته پهلوانی پرداختند.

فولاد مبارکه نماد عینی مسئولیت‌های اجتماعی است

 محمد رضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در آغاز این مراسم اظهار کرد: امروز در تقویم به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نام گرفته است و به همین مناسبت تصمیم به تجلیل و بزرگداشت دو تن از چهره‌های شاخص سپاهان و شاهین؛ محمود حریری و محمود یاوری گرفتیم.

وی افزود: در همین راستا سردیس هر دو پیشکسوت که شاگردان زیادی را در جامعه فوتبال پرورش دادند، در ورزشگاه نقش جهان نصب و برای همیشه به یادگار قرار داده شد.

ساکت در ادامه عنوان کرد: استانداردها توسط بزرگ‌مردان  شرکت فولاد مبارکه و مدیران محترم سال‌های گذشته باشگاه فولادمبارکه، مدیران و معاونین این مجموعه به خدمت ورزش ملی و بین المللی کشور در آمده اما افتخار ویژه‌ای بر سینه ورزشگاه نقش‌جهان میدرخشد و آن تندیس مرد بزرگ بین‌المللی انقلاب اسلامی، بزرگ مرد مبارزه با تروریسم، قهرمان انقلاب بین المللی اسلامی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است که همچون نگینی در نقش جهان برای همیشه به امانت نهاده شده و پیام برادری، تلاش، غیرت و همت را به ورزشکاران شایسته ما می‌دهد.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: بسیار خرسندم که به نمایندگی از باشگاه فولاد مبارکه سپاهان همچنین از طرف برادر عزیزم جناب آقای مهندس عظیمیان مدیر عامل متعهد و پرتلاش شرکت فولادمبارکه که نقش اساسی را ایشان و دیگر مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه در تکمیل این پروژه داشتند؛ در این مراسم حضور دارم و اکنون نیز همت کرده‌اند تا بتوانند با کمک اداره کل ورزش و جوانان قسمت‌های دیگر این دهکده را کامل کنند. لذا به نمایندگی از ایشان، معاونین و مدیران ارزشمند شرکت فولاد مبارکه، اعضای هیئت مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، جناب آقایان لطفی، پزشک، فخرزاده و افضل و تمامی مسئولین و مدیران و معاونین باشگاه فولاد خدمت پیشکسوتان و چهره‌های فرهیخته و خانواده محترم استاد حریری، خانواده محترم استاد محمود یاوری، صمیمانه خیرمقدم عرض کرده و سپاسگزار حضور آنها هستم. 

ساکت افزود: مدیرعاملان سابق باشگاه فولاد مبارکه سپاهان جناب آقایان هاشم‌رضایی، تابش، ترابیان، نیکفر، طاهری، باقریان، خلیلیان، رحیمی، فرود احمدی و تاج بدون شک در مسیر موفقیت‌های مختلف این باشگاه نقش برجسته داشته اند و از حضور جمعی از این عزیزان صمیمانه سپاسگزارم. 

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه اصفهان نماد عینی انجام مسئولیت‌های اجتماعی است. این شرکت در کنار تلاش سخت برای مبارزه با تحریم، در خط مقدم استقلال اقتصادی قرار دارد و در این مسیر به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نیز می‌پردازد.

وی افزود: ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان بزرگترین پروژه فوتبالی بعد از انقلاب اسلامی است که با آخرین استانداردها توسط مردان بزرگ شرکت فولاد مبارکه و مدیران محترم سال‌های گذشته فولاد مبارکه و مدیران محترم این مجموعه به خدمت ورزش ملی و بین المللی کشور در آمده است.

ساکت تصریح کرد: در همه گروه فولاد مبارکه برای تولید و استقلال صنعتی تلاش می‌شود و این مجموعه خودکفایی و تولید ملی را هدف قرار داده است و توانسته است زیر تیغ شدید تحریم ها، ایستادگی کند.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در ادامه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه نماد عینی انجام مسئولیت‌های اجتماعی است. این شرکت پشتیبان بزرگ سلامت در سراسر کشور بوده و توانسته است اکسیژن تمامی بیمارستان‌های اصفهان را که در خط مبارزه با کرونا بوده اند؛ تامین کند. همچنین حمایت از ورزش همگانی، آموزش و پرورش، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از دیگر فعالیت‌های این شرکت در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی است.

باشگاه سپاهان ادامه دهنده مکتب شاهین است/ افتخار می‌کنم که در کشورم چنین استادیومی ساخته شده است

پس از صحبت‌های ساکت، حسین کلانی بازیکن سال‌های دور فوتبال ایران و پیشکسوت تیم شاهین که در این برنامه حضور داشت، اظهار کرد: ما شاهینی‌ها در باشگاه‌های مختلفی فعالیت می‌کردیم یا فعالیت می‌کنیم اما همه از یک استاد درس گرفتیم و باید از مرحوم اکرامی (بنیانگذار مکتب شاهین) یاد کنیم.

وی افزود: مکتب شاهین اخلاق، تحصیل و ورزش را سرلوحه اهداف خود قرار داده بود و شاگردان مرحوم دکتر اکرامی سرآمد ورزش کشور عزیزمان بودند. مرحوم محمود حریری و مرحوم محمود یاوری از شاگردان فرهیخته مکتب شاهین بودند و بنده هم افتخار داشتم که مدتی در تیم ملی و تیم شاهین از محضر مرحوم یاوری فیض بردم. برای خانواده ایشان صبر و سلامتی آرزو دارم.

پیشکسوت تیم فوتبال شاهین با اشاره به حضورش در ورزشگاه نقش جهان عنوان کرد: افتخار می‌کنم که در کشورم چنین استادیومی ساخته شده است. درست است که آزادی از افتخارات ساختمان سازی و معماری ایران هست ولی نقش جهان چیز دیگری است.

کلانی گفت: متأسفانه افرادی در کشور از راه‌های مختلف و با تحریک جوانان تلاش می‌کنند هم‌بستگی میان ما را از بین ببرند و در این میان، بزرگان باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور و فولاد وظیفه دارند با جوانان هوادار صحبت کنند تا هیجان ها و احساسات این جوانان باعث از هم گسیختگی بین ما نشود و مسئولان باشگاه‌ها باید جوانان را ارشاد کنند تا برخی اتفاقات رخ ندهد.

وی اضافه کرد: تیم‌های پرسولیس و سپاهان نشأت‌گرفته از مکتب شاهین بوده و برادر یکدیگر هستند. بیش از ۸۰۰ بازیکن شاهین در طول تاریخ این باشگاه تحصیلات بالا داشتند یعنی علاوه بر اینکه در ورزش جزء بهترین‌ها بودند در تحصیل و اخلاق نیز سرآمد بودند. این افتخار باید تداوم پیدا کند و خوشحالم که باشگاه سپاهان این همت را دارد که این مکتب از بین نرود.

 پس از پایان این مراسم، تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان زیر نظر محرم نویدکیا تمرینی را در زمین چمن وزشگاه نقش‌جهان برگزار کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =