• ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 14843
  • readingTime: ۱ دقیقه
مزرعه بیتکوین -  مزرعه استخراج

شرکت‌های توزیع برق در چند استان‌ از پرداخت پاداش تا سقف ده میلیون تومان به مشترکانی خبر می‌دهند که مزارع غیرمجاز رمزارز را معرفی کنند.

به گزارش ایراسین، مدیرعامل شرکت برق استان خراسان رضوی در حالی روز جمعه، ۷ خرداد، از پرداخت این پاداش خبر داد که پیشتر شرکت‌های برق در سایر استان‌ها از جمله زنجان، کردستان و کرمانشاه از پرداخت چنین پاداشی خبر داده بودند.

مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر، هم پیشتر در اوایل اردیبهشت گفته بود که شهروندان می‌توانند با معرفی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز تا ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت کنند.

رجبی مشهدی همچنین گفته بود که تا اردیبهشت امسال، ۷۰۰ میلیون تومان پاداش در این خصوص پرداخت شده است.

خسرو سلجوقی، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات پیشتر با اشاره به این که متولیان صنعت برق بهترین ابزار برای پایش و بررسی واحدهای غیرمجاز رمزارز را در اختیار دارند گفته بود که استفاده از کنتورهای هوشمند، همچنین بررسی تغییرات سوابق اطلاعات میزان مصرف‌کنندگان حتی در کنتورهای غیرهوشمند، امکان رصد را برای شرکت‌های برق فراهم می‌کند.

در روزهای اخیر قطع ناگهانی و طولانی‌مدت برق در برخی مناطق کشور موجب انتقاد و نگرانی بسیاری شهروندان شده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، ۵ خرداد، چند روز پس از ارسال نامه به رئیس بانک مرکزی مبنی بر جلوگیری از مسدودسازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی اعلام کرد که تا پایان شهریور هر نوع استخراج رمز ارز، ممنوع و غیرقانونی است.

سعید زرندی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشتر از استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان «ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها» نام برده بود. بر اساس برآوردهای اتاق بازرگانی ایران، حجم مبادله روزانه رمزارزها در پایان اسفند ۱۳۹۹ بین ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

منبع: ساعت ۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =