مدیر روابط عمومی شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا)

مدیر روابط عمومی شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا) با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی ایجاد جریانی از ارتباطات اثربخش و قابل فهم مابین سازمان و جامعه است تا درک مشترکی بین دو طرف ایجاد شود.

مهرداد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره اهمیت روابط عمومی در سازمان اظهار کرد: روابط عمومی بخشی از سازمان است که به طور خاص به کیفیت و ماهیت ارتباطات سازمان با جامعه می‌پردازد. مهم‌ترین وظیفه آن ایجاد جریانی از ارتباطات اثربخش و قابل فهم مابین سازمان و جامعه است تا درک مشترکی بین دو طرف ایجاد شود.

وی افزود: به طور کلی حوزه‌های روابط عمومی در شرکت‌ها شامل روابط عمومی شرکتی ( که اهداف بلند مدت، توسعه ارتباطات و برندینگ را دنبال می‌کند) و روابط عمومی بازاریابی ( که اهداف کوتاه مدت، بازاریابی و فروش را دنبال می‌کند) می‌شود. برندهای بزرگ توسط روابط عمومی ساخته می‌شوند نه توسط تبلیغات؛ چراکه اصلی ترین وظیفه تبلیغات توسعه فروش و تحقق اهداف کوتاه‌مدت مانند افزایش سهم بازار و ارزش سهام است و وظیفه اصلی روابط عمومی را توسعه و تقویت برند و تحقق اهداف بلند مدت در ایجاد تصویر ذهنی سازمان در جامعه تشکیل می‌دهد.

مدیر روابط عمومی ایریسا تصریح کرد: شرکت‌ها برای اینکه بتوانند در حوزه برندسازی ورود کنند، لاجرم نیازمند یک استراتژی جامع در قسمت ارتباطات خود هستند. برند به معنای یک تعهد بوده و خروجی این تعهد برای جامعه صداقت و اعتماد است. برای داشتن یک برند و ایجاد تصویر ذهنی مناسب از شرکت نیازمند یک واحد روابط عمومی موثر، چابک و همدل خواهید بود که با در اختیار داشتن ابزار مناسب نقش خود را ایفا کند.

طهماسبی افزود: این واحد با شناسایی و تحلیل انتظارات مخاطبان مختلف سازمان در سطوح مختلف جامعه بهترین رویکرد برای هر بخش از جامعه یا ذینفعان سازمان را به صورت یکپارچه تعریف کرده و بر اساس آن رویکرد به ایجاد ارتباط با این سطوح می‌پردازد. حاصل این ارتباط برنامه‌ریزی شده یکپارچه در یک دوره زمانی طولانی ایجاد یک هویت سازمانی و ایجاد ارزش سازمانی در قالب برند سازمان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: واحد روابط عمومی شرکت ایریسا با تدوین سند برنامه سال ۱۴۰۰ خود و تعریف پروژه‌های اولویت‌دار خود سعی کرده با یک برنامه زمان‌بندی شده به اهداف تعیین شده خود برسد. از جمله پروژه‌ها و دستاوردهای مهم این واحد می‌توان به آغاز پروژه تاریخ شفاهی شرکت در آستانه ۳۰ سالگی خود، تدوین سند جامع ارتباطات ایریسا پلاس با رویکرد تحول دیجیتال، راه اندازی پورتال جامع سازمانی شرکت، تولید اولین خبرنامه شرکت با عنوان ایریسا پلاس به صورت ماهانه، ساخت مستند "تاریخ ایریسا" و تدوین استراتژی برند ایریسا اشاره کرد. همچنین در تلاش هستیم همگام با پیشرفت تکنولوژی در حوزه روابط عمومی از ابزارها و فناوری های جدید و دیجیتال استفاده کرده و از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی دیجیتال مهاجرت کنیم. تحول دیجیتال در روابط عمومی یک الزام و شرط بقاء است و باید مورد توجه همه متخصصین در این حوزه قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی ایریسا گفت: لازم به ذکر است که برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های فوق همراهی همه کارکنان و مجموعه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به عنوان سهامدار اصلی شرکت ضروری است. چراکه این همراهی و هماهنگی تصویری واحد از گروه بزرگ فولاد مبارکه در نگاه مخاطبان و ذی‌نفعان می‌سازد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: از حمایت‌های مجموعه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه که همیشه حامی شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه بوده است، کمال تشکر را داشته و آرزوی توفیق روز افزون برای همه همکاران و دوستانم در روابط عمومی گروه فولاد مبارکه را دارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =