حسین ایراندوست

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: بالغ بر ۳۵۰ تن تخم مرغ روزانه در استان اصفهان تولید می شود که بیش از ۵۰ درصد این تولید مازاد بر نیاز داخلی استان است که به دنبال صادرات این محصول هستیم.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به برگزاری نمایشگاه دام و طیور در هجدهم خرداد ماه در اصفهان اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و رویکرد صادرات محور درصدد هستیم از این فرصت نهایت بهره را برای استان اصفهان به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور ببریم.

وی افزود: بالغ بر ۳۵۰ تن تخم مرغ روزانه در استان اصفهان تولید می شود که بیش از ۵۰ درصد این تولید مازاد بر نیاز داخلی استان است که به دنبال صادرات این محصول هستیم.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: راهکارهای تنظیم بازار تخم مرغ بر کاهش تولید و اجازه صادرات استوار است که منتظر نظر ستاد تنظیم بازار کشور هستیم.

وی اضافه کرد: در ماه جاری جوجه ریزی در استان اصفهان به عدد نرمال نزدیک شده است و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده است که تا پایان خردادماه از مرز ۷ میلیون عبور خواهیم کرد.

ایراندوست تصریح کرد: اجازه جوجه ریزی در استان اصفهان به مرغدارانی داده می شود که بیش از ۹۰ درصد جوجه وارد به سالن را به بازار عرضه کرده باشند. با برنامه ریزی های انجام شده قیمت جوجه ریزی افت خواهد کرد و این اقدام منجر به افزایش انگیزه برای جوجه ریزی توسط مرغداران خواهد شد.

وی افزود: تامین علوفه برای گاوداران دشوار است و نهاده های دامی جو، ذرت و سویا با افزایش قیمت همراه شده است و اتحادیه ها به دنبال متناسب سازی قیمت شیر با تورم موجود در سال جاری هستند که منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور هستیم.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیگیر صادرات شیرخشک هم هستیم و با اصلاح قیمت شیر تغییر عوارض صادراتی شیرخشک در ستاد تنظیم بازار کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =