فولادسازی

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید که سهم ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، در رسیدن به این شاخص ویژه و مهم است.

غلامرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین در توضیح رکورد تولید کیفی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در اردیبهشت ماه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، شرکت فولاد مبارکه به عنوان سازمانی متعالی و پیشرو همگام با رکورد کمی در تولید به کیفی سازی محصولات اهتمام ویژه ای دارد.

وی افزود: اگرچه هدف گذاری در بنگاه های اقتصادی بزرگ بر افزایش کمی محصولات تولیدی است اما در شرکت فولاد مبارکه و ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، شاخص کیفیت محصولات هم هدف گذاری شده است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، تمام پارامترهای کیفی شامل ذوب های خارج از استاندارد و کاهش عیوب محصولات تولیدی با بهبود ۰.۵ تا ۲.۵ درصدی همراه بود که باید نسبت به مقیاس تولید ۷ میلیون تن فولاد خام سنجیده شود.

وی اضافه کرد: روند کیفی سازی محصولات در دو ماه ابتدای سال تداوم داشت و در اردیبهشت ماه رکورد کیفی سازی محصولات در تاریخ شکل گیری شرکت فولاد مبارکه ثبت شد. بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید که سهم ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، در رسیدن به این شاخص ویژه و مهم است.

سلیمی با تاکید بر اینکه افزایش کمی در تولید بر بهبود کیفیت محصولات موثر است، تصریح کرد: کیفی سازی محصولات در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه شامل ذوب های خارج از استاندارد با ۲.۳۵ درصد و میزان بهبود ۰.۲۸ درصدی، همراه شد که بهترین شاخص کیفی در این بخش است و مهمترین پارامتر بازده کیفی محصولات تولیدی در شرکت فولاد مبارکه محسوب می شود.

وی افزود: درصد عیوب تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه که سهم مهمی در بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه دارد که در اردیبهشت ماه با ۷.۶ بوده است.   

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از پارامترهای سنجش کیفی محصولات این ناحیه درصد ناخالصی نورد گرم با منشا فولادسازی است که در ناحیه نورد سرد و شرکت های بهره بردار محصول تختال شناسایی می شود که در ماه گذشته به ۲.۵۲ درصد کاهش یافت و به پایین ترین مقدار ممکن در دو سال گذشته رسید.

وی اضافه کرد: بازده کیفی فولادسازی در اردیبهشت ماه به ۹۵.۳ درصد افزایش یافت که میزان بهبود این بازده ۱.۴۳ درصد است که رکورد محسوب می شود.

سلیمی گفت: پارامترهای مذکور در بازده کیفی محصولات شرکت فولادمبارکه سهم مهمی دارند و ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم توانست علاوه بر رکورد در تولید فولاد خام این شاخص کیفی سازی محصولات را هم ارتقا بخشد.

وی دستیابی به دستاورد کیفی سازی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه را همگام با رکورد در بخش تولید محصول آماده به کار نگه داشتن تجهیزات، نگهداری و تعمیرات به موقع و بازرسی انجام گرفته و تلاش پرسنل این واحد دانست.

به گفته مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه چنانچه محدودیت های تامین انرژی به ویژه برق برطرف شود متناسب با ارتقاء کمی تولید فولادخام کیفی سازی محصولات شرکت فولاد مبارکه محقق می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =