• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
  • کد خبر: 14460
  • readingTime: ۱ دقیقه
اکتشاف معدن

در خلاصه عملکرد سال ۹۹ به بخش‌های مختلف در حوزه صنعت، معدن و تجارت پرداخته شده که بر اساس آن، در بخش مجوزه های صادره بخش معدن، شاهد رشد تعداد مجوزها در گواهی کشف، پروانه بهره برداری، اشتغال و افزایش هزینه اکتشاف نسبت به سال ۹۸ هستیم و بیشترین رشد مربوط به هزینه عملیات اکتشاف بوده که با افزایش ۳۹.۵ درصدی همراه شده است.

به گزارش ایراسین، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، تغییر در تعداد مجوزهای معدن در سال ۹۹ به این صورت بوده است که در خصوص مجوزهای پروانه اکتشاف با رشد ۶.۳ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه شده است. (تعداد پروانه اکتشاف در سال ۹۸، ۹۶۰فقره بوده که در سال ۹۹ به ۱۰۲۰فقره رسیده است)

همچنین در بخش گواهی کشف نیز با رشد ۵.۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه شده است. (تعداد گواهی کشف صادره در سال ۹۸ به تعداد ۵۰۷ فقره بوده و در سال ۹۹ به ۵۳۶ فقره رسیده است)

در خصوص پروانه بهره برداری معادن نیز طبق آمار موجود، رشد ۱۸.۱ دهم درصدی در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ به ثبت رسیده؛ چرا که از ۵۷۶ فقره در سال ۹۸ به ۶۸۰ فقره در سال ۹۹ افزایش یافته است.

همچنین بر اساس اطلاعات متتشر شده از سوی وزارت صمت، در حوزه اشتغال پروانه بهره برداری معدن نیز از ۴۷۷۸ نفر ثبت شده در سال ۹۸ به ۵۵۱۶ نفر در سال ۹۹ رسیده و رشد ۱۵.۴ درصدی را شاهد بوده ایم.

از دیگر بخش‌های مختلف و اثرگذار در حوزه معدن، هزینه اکتشاف است که بر اساس آن هزینه گواهی کشف در سال ۹۸ برابر با ۱۱۱۱میلیارد ریال بوده و در سال ۹۹ به عدد ۱۵۴۹میلیارد ریال رسیده است که در نهایت می‌توان گفت درصد تغییر هزینه عملیات اکتشاف ۳۹.۵درصد بوده است.

گفتنی است، بخش معدن به عنوان یکی از مزیتهای اصلی و مهم در راستای تحقق اهداف تعریف شده در اقتصاد مقاومتی کشور به شمار آمده است و طی سالهای اخیر مورد توجه مسئولین کشوری قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =