• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 14415
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) ۱۴ هزار و ۱۳۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایراسین، برپایه معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۷۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۸۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۱۳۵ واحد کاهش به ۴۰۶ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۶۸۰ واحد افت به ۲۶۳ هزار و ۵۶۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۴۴۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۴۴۰  واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۵۷۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۰۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۱۱ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۱۸۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۱۶۲ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۷ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۴۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۹۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۰ واحد و پست بانک ایران (وپست) با ۵۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۸۰۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۴۱۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۳۸۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۱۷۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۶۰ واحد، پالایش نفت تهران ( شتران) با ۶۰۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۶۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۵۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۵۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۹۵ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۸۳ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)،  ملی صنایع مس ایران (فملی)، فرآوری معدنی کانی پارس (اپال)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۸۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۵۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۲۰ میلیون و ۴۱۱ هزار برگه سهم به ارزش ۲۱۱ هزار و ۹۷۹  میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) و گسترش صنایع روی ایران (فگستر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و ذوب روی اصفهان (فروی) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =