• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 14272
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

در حالی بازدهی هفتگی بورس در هفته اخیر مثبت شد که بازدهی بازار در هفته پیشین منفی بود. در نتیجه به نظر می‌رسد وضعیت بازار در این هفته بهبود یافته، آیا نماگرهای بازار نشان دهنده بهبود وضعیت بورس هستند؟

به گزارش ایراسین، در حالی که در دو روز ابتدایی هفته شاخص کل روندی نزولی داشت، در ادامه شاهد صعود شاخص در سه روز پیاپی بودیم. در پایان هفته اخیر شاخص کل ۱۱ هزار و ۷۲۴ واحد بالاتر از هفته قبل ایستاد اما شاخص کل هم وزن با افت ۴ هزار و ۹۸۷ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۴ هزار و ۴۵۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۱ هزار و ۷۲۴ واحد بالاتر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت یک درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل در سه روز انتهایی هفته صعودی بود و در ابتدای هفته روند نزولی داشت.

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن در هفته اخیر تنها در روز سه‌شنبه صعودی بود و در باقی روزها روند کاهشی داشت، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۴ هزار و ۹۸۷ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۴۱۷ هزار و ۸۶۸ واحد رسید و بازدهی منفی ۱.۲ درصدی را ثبت کرد.

بورس

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز یک‌شنبه بود که ارزشی معادل ۶ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته –مطابق هفته‌های اخیر- روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۱۶ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۸ هزار و ۲۸۲ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴۹ درصدی داشته است.  بالاترین رقم هفته ۴ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌یکشنبه برمی‌گردد که هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان بود.

افت ۶ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۲۳۸ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۶ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌چهارشنبه برمی‌گردد که ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

رشد ۱۰۹ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۸۶ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۴۵ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۰۹ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۱۵ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۱۴ میلیارد تومان بود.

کاهش میانگین خروج پول حقیقی

در روز سه‌شنبه پس از ۱۸ روز کاری متوالی روند خروج پول حقیقی متوقف شد اما این تنها روز هفته بود که شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. در مجموع کل هفته هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۲۲۴  میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش ۴۵ درصدی داشته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =