شیرخام

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در سال جاری هیچ گونه افزایش قیمت بر روی شیر و محصولات لبنی نشده است و با توجه به گرانی علوفه صنعت تولید شیرخام هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۴ هزار تن شیر در استان اصفهان تولید می شود که با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی انتظار می رود قیمت شیر و محصولات لبنی هم اصلاح شود تا تولیدکنندگان دچار ضرر اقتصادی نشوند. 

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: در سال جاری هیچ گونه افزایش قیمت بر روی شیر و محصولات لبنی نشده است و ستاد تنظیم بازار کشور در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: نهاده های دامی در بازار تولیدکنندگان شیر یکسان عرضه نمی شود؛ برخی از شرکت های بزرگ در تامین به موقع نهاده های دامی موفق تر هستند و این عدم توازن یکسان در تامین نهاده های دامی باعث می شود که تولید کننده دچار مشکل شود.

ایراندوست گفت: در تامین و تخصیص نهاده های دامی مشکلی نداریم؛ اما در زمان بندی تحویل این نهاده ها به واحدهای تولیدی اشکالاتی است که موجب این می شود که برخی از نهاده های دامی به موقع به دست دامداران نرسد و هزینه تولید شیر افزایش می یابد و بر عملکرد تولید هم اثر بگذارد.  

وی بیان کرد: امروزه به علت خشکسالی تامین علوفه برای دامداران هم با مسائلی مواجه شده است و گرانی علوفه به عنوان سهم مهم خوراک دام بر قیمت تمام شده محصولات دامی تاثیر می گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =