حسن قاضی عسگر

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: روال کنونی حاکم بر جامعه کارگری درست نیست و کارگران باید متناسب با دستمزد خود تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه تاکنون تامین اجتماعی زیر بار بیمه کردن کارگرانی که قراردادهای توافقی دارند، نرفته است، اظهار کرد: بخشی از کارگران به صورت توافقی دستمزد می گیرند که باید تحت پوشش قرار بگیرند.

وی گفت: در شرایط کنونی سرمایه های کشور از طریق یارانه های کور هدر می رود  و با کنترل یارانه ها می توان به رفع بیکاری کمک کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه با بیمه کردن کارگران غیر رسمی که قراردادهای توافقی دارند موافق هستم، ادامه داد: در عرصه توسعه اشتغال در اصفهان خوب کار کردیم به طوری که نرخ بیکاری استان اصفهان را از ۱۴.۷ دهم به زیر ۱۰ درصد رساندیم. 

مهارت آموزی کارگران، کارفرما را در بازار رقابتی قرار می دهد

وی گفت: در شهرک صنعتی مورچه خورت با تربیت کارگران ماهر و نیمه ماهر در رشته های فنی سعی شده تا بازار کار توسعه یابد و فرصت چانه زنی کارگران با کارفرمایان حاصل شود. 

قاضی عسگر بیان داشت: زمانی که کارگر فرصت های مختلف برای انتخاب کار داشته باشد و بتواند به خاطر مهارتی که دارد دست به انتخاب بزند، می تواند در بازار رقابتی بهترین گزینه را بیابد و با راندمان بالا تولید رونق می گیرد. 

قاضی عسگر گفت: در حال حاضر که در شرایط سخت کرونا قرار داریم نرخ بیکاری در استان اصفهان دو رقمی است  که امیدواریم تک رقمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =