محمدهاشمی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی با ساخت پایگاه های امداد و نجات همراه همیشگی جمعیت هلال احمر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی محمدهاشمی صبح روز یکشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در نشست خبری اظهار داشت: هشتم می روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است و به همین مناسبت از هجدهم تا ۲۴ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر نام گرفته است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کشور ۹۹ ساله شد و وظیفه اصلی این جمعیت ارائه خدمات امدادی است و این سازمان عام المنفعه غیردولتی بدون نگرش سیاسی و فرامرزی به خدمات امدادی می پردازد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در مواقع جنگ طبق پروتکل های بین المللی هلال احمر موظف به یاری رسانی به هر دو طرف است و جمعیت هلال احمر در مواقع بحرانی که عده کثیری آسیب ببیند برای امدادرسانی فراخوانده می شوند.

تاثیر تحریم ها بر کمبود دارو 

وی افزود: تحریم ها بر روند داروها تاثیر گذاشت وبرای مدتی داروی انسولین دچار کمبود شد که این مساله هم رفع شده است.

محمدهاشمی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ نجات گر در سامانه جمعیت هلال احمر ثبت شده اند، گفت: ۲۳ هزار داوطلب جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سال عضو این جمعیت هستند که ارزش اقتصادی این خدمات بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال براورد شده است. 

اصفهان؛ مقام دوم تصادفات جاده ای

وی اضافه کرد: در طول سال گذشته ۱۰۵ مورد حوادث کوهستانی در استان اصفهان رخ داده است که امدادرسانی به این بخش نفسگیر است. استان اصفهان مقام دوم حوادث جاده ای کشور دارد چراکه چهارراه مواصلاتی کشور است که متاسفانه در برخی از سالها هم جایگاه نخست را به خود اختصاص می دهد و رکورددار این حوادث است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در سال گذشته دو زلزله در استان اصفهان به وقوع پیوست که در کمترین زمان ممکن توسط این جمعیت، امدادرسانی انجام شد.

وی به ۴۲ پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در شب گذشته امدادرسانی به معدن کاران بادرود نظنز به نجات جان این افراد انجامید. 

محمدهاشمی با اشاره به اینکه چارت سازمانی جمعیت هلال احمر داوطلب محورانه است، گفت: قرار است افرادی که به درجه ایثار در این سازمان برسند به صورت ساعتی دستمزد بگیرند و در حال پیگیری جذب نیروی انسانی به صورت رسمی هم هستیم.

وی اضافه کرد: با شیوع کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودیم و مکانهایی برای قرنطینه در نظر گرفته شد و تاکنون هیچ کدام از نیروهای هلال احمر واکسن کرونا را دریافت نکردند.

شرکت فولاد مبارکه تنها بنگاه اقتصادی همراه هلال احمر اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایراسین که از همکاری شرکت فولاد مبارکه و جمعیت هلال احمر استان اصفهان پرسید، پاسخ داد: شرکت فولاد مبارکه همواره جمعیت هلال احمر را همراهی کرده است. ما بنا داریم تمام شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بزرگ در راستای مسئولیت اجتماعی (CSR) همراه جمعیت هلال احمر استان اصفهان باشند.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه پایگاه امداد و نجات در سه راهی مبارکه را به طور کامل ساخت و در اختیار جمعیت هلال احمر استان اصفهان قرار داد و هزینه ساخت پایگاه امداد و نجات درشهرستان نجف آباد را برعهده گرفت که جا دارد از زحمات این شرکت تشکر کنم و امیدوارم سایر بنگاه های اقتصادی در راستای کمک به مردم چنین تدبیری را پیش بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =