چلسی

در چهارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم چلسی انگلیس با شکست دو بر صفر رئال مادرید، در فینال حریف منچسترسیتی انگلیس شد.

به گزارش ایراسین، در چهارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه استمفورد بریج لندن تیم چلسی انگلستان از رئال مادرید اسپانیا پذیرایی کرد. این بازی که به قضاوت دنیله اورساتو از ایتالیا برگزار شد تیم چلسی توانست با نتیجه ۲ بر صفر از سد شاگردان زیدان بگذرد و در مجموع با نتیجه ۳ بر یک راهی فینال و حریف منچسترسیتی شد تا فینال تمام انگلیسی را شاهد باشیم.   

آبی پوشان لندن در دیدار رفت نتیجه خوب تساوی یک بر یک را کسب کرده بودند و در این بازی صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا را در سر داشتند. زین الدین زیدان برای بازی برگشت مقابل چلسی از ادن هازارد و وینیسیوس جونیور به طور همزمان در ترکیب تیمش بهره جسته است و مارکو آسنسیو را نیمکت نشین کرد.

ادن هازارد که سال ها در چلسی و استمفورد بریج توپ می‌زد، بار دیگر در این ورزشگاه به میدان رفت اما در نیمه نخست درخشش خاصی از خود نشان نداد. از سویی دیگر توخل باز هم از ورنر در ترکیب تیمش بهره برد و این بازیکن دقیقه ۲۸ برای آبی پوشان لندن گلزنی کرد. در نیمه نخست چلسی برتری محسوسی نسب به رئال مادرید داشت و با روند مطلوب با برتری تک گل ورنر به رختکن رفت.

در نیمه دوم تا دقیقه ۵۵ باز هم شاهد حملات پی در پی چلسی بودیم که درخشش کورتوا گلر رئال مادرید و بی دقتی بازیکنان چلسی مانع این شد که رئال مادرید دومین گل را دریافت کند. پس از آن بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و در این بین شاگردان توماس توخل مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند تا اینکه مثلث کانته، کریستین پولیسیچ و مونت تیر خلاص را بر پیکره رئال مادرید شلیک کرد و چلسی با برتری دو بر صفر زمین مسابقه را ترک کرد و راهی فینال شد.

شاگردان زیدان حریف چلسی نشدند/چلسی انگلستان ۲ - رئال مادرید ۰

ترکیب چلسی: ادوارد مندی، رودیگر، کریستینسن، جورجینیو، تیاگو سیلوا، کانته، ورنر(کریستین پولیسیچ ۶۸)، مونت (حکیم زیاش ۸۹)، چیلول، آزپیلیکوئتا (جیمز ۸۸) و هاورتز (ژیرو ۹۴)    سرمربی: توماس توخل

ترکیب رئال مادرید: کورتوا، ناچو، راموس، میلیتائو، مندی (فدریکو والورده۶۳)، کاسمیرو (رودریگو۷۶)، کروس، مودریچ، وینیسیوس (آسنسیو۶۳)، بنزما و ادن هازارد (ماریانو دیاز ۸۹)   سرمربی: زین الدین زیدان

کارت زرد: جورجینیو (۱۴)، کریستینسن (۳۹)، مونت(۸۷) از چلسی – راموس (۳۶)، ناچو(۶۲)، کروس (۷۲)، فدریکو والورده (۸۹) از رئال مادرید

دقایق حساس:

دقیقه ۱۱: ضربه ادن هازارد از پشت محوطه جریمه توسط  ادوارد مندی مهار شد.

دقیقه ۱۲: شوت سنگین رودیگر از فاصله ۲۵ متری را کورتوا گلر رئالی ها سراسیمه دفع کرد.

دقیقه ۱۳: ضربه زاویه بسته ورنر را کورتوا به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۷: ضربه محکم مودریچ را  ادوارد مندی در آغوش گرفت.

*گل اول چلسی دقیقه ۲۸ توسط تیمو ورنر: پاس عمقی کانته به هاورتز رسید که ضربه این بازیکن به دیرک افقی دروازه رئال برخورد کرد و در برگشت تیمو ورنر با ضربه سر گل نخست بازی را برای چلسی به ثمر رساند.

دقیقه ۳۶: ارسال ادن هازارد از سمت چپ با ضربه سر  کریم بنزما همراه شد که ادوارد مندی به زیبایی از زیر دیرک دروازه توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۷ : ارسال ورنر از جناح راست با ضربه سر هاورتز همراه شد که توپ این بازیکن به دیرک افقی دروازه رئال مادرید برخورد نمود و راهی به دروازه نبرد.

دقیقه ۵۲: ارسال ضربه ایستگاهی چیلول با ضربه سر خطرناک تیاگو سیلوابا فاصله کم از بالای دروازه رئال به اوت رفت.

دقیقه ۵۳ : پاس توی عمق ورنر در مصافی تک به تک به مونت رسید که این بازیکن نتوانست گل دوم چلسی را به ثمر برساند.

 دقیقه ۵۹: پاس بلند و عمقی جورجینیو در محوطه جریمه رئال به هاورتز رسید که این بازیکن در مصافی تک به تک توپ را به بدن کورتوا کوباند و نتوانست دروازه رئال را باز کند.

گل دوم چلسی دقیقه ۸۵ توسط مونت: کانته در عمق توپی را درون محوطه جریمه برای کریستین پولیسیچ مهیا کرد، این بازیکن با دید باز با یک پاس عرضی مونت را صاحب توپ کرد که این مهاجم گلزن با یک ضربه دقیق دومین گل را برای چلسی به ثمر رساند.  

دقیقه ۹۱: ضربه جیمز به طور خطرناک از کنار دروازه به اوت رفت.         

شاگردان زیدان حریف چلسی نشدند/چلسی انگلستان ۲ - رئال مادرید ۰        

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =