• ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 13875
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

تحلیل و پیش بینی بازار طلا

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره ۲۶.۱۰ دلار، پلاتین ۱۲۱۰ و هر انس پالادیوم ۳۰۱۲ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به ادامه تعطیلی صنف طلا و جواهر در کشور در هفته جاری، روند فعلی را در بازار طلا شاهد خواهیم بود اگرچه قیمت های فعلی به دلیل نبود تقاضا و معاملات در بازار، منطقی نیست. در کنار این مسئله انتشار اخباری پیرامون مذاکرات برجامی یا تغییر قیمت انس طلا می‌تواند در این روند تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تقریبا ۱۰ روز است که قیمت ها رو به پایین است و همچنان شیب رو به پایین دارد. این مسئله نشان دهنده رویکرد مثبت اخبار موازی اقتصاد نظیر اخبار سیاسی است که در بازار ارز و طلا نمود یافته است. امیدواریم این روند کاهشی ادامه داشته و در یک سطح قیمتی به ثبات برسد.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا مهمترین دلیل کاهش نرخ طلا را اخبار سیاسی دانست و گفت: اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده و از آنجا که به دلیل تعطیلات کرونایی، کشور عملات تعطیل است، خوش بینی نسبت به نتیجه مذاکرات وین مهمترین عامل در این راستا محسوب می‌شود. با این حال نزدیک شدن بهزمان بازگشایی اصناف می‌تواند تاثیر مثبتی در جهت افزایش قمیت طلا داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =