• ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
  • کد خبر: 13796
  • readingTime: ۱ دقیقه
AFC

مسئولان AFC باید پاسخ بدهند که امنیت را چگونه تعریف می کنند وقتی کشور عربستان که درگیر جنگ با یمن است امنیت وجود دارد و در کشور ایران که هیچ گونه جنگی وجود ندارد امنیت تامین نمی شود؟!

به گزارش ایراسین، پس از اینکه طبق برنامه مشخص شد استقلال ایران به عنوان تیم اول گروه خود باید از تیم دوم گروه اول یعنی الهلال عربستان میزبانی کند شیطنت خبرنگاران سعودی و رسانه های این کشور از شب گذشته آغاز شد و شایعاتی از این دست که دیدار استقلال و الهلال و همچنین النصر و تراکتور که باید به میزبانی النصر عربستان برگزار شود در کشور ثالث برگزار خواهد شد. دلایل سعودی ها برای عدم میزبانی ایران همچنان دلایل امنیتی و ناامن بودن ایران بوده و البته در یکی دو سال اخیر شرایط کرونا هم مزید بر علت شده است!

اما این فصل و پس از ۵ سال مناقشه بین ایران و عربستان AFC حکم به برگزاری متمرکز مسابقات در سه گروه از پنج گروه در کشور عربستان داد و از قضا دو نماینده ایران یعنی فولاد و استقلال در خاک عربستان به میدان رفتند که استقلال توانست در یک گروه سخت بالاتر از الدحیل و الاهلی میزبان به عنوان تیم نخست صعود کند. حالا این سوال پیش می آید که بازی‌های مرحله حذفی باید در کشور بیطرف و یا همان کشور چگونه بازی های مرحله گروهی بین نمایندگان ایران و عربستان در خاک سعودی ها برگزار شد اما ثالث برگزار شود؟! این همه تناقض در تصمیمات AFC  نشان دهنده نفوذ پرقدرت سعودی ها در تصمیم گیری های کلان این کنفدراسیون است. البته همان گونه که گفته شد هنوز خبری رسمی مبنی بر برگزاری بازی در کشور بی طرف بین نمایندگان ایران و عربستان اعلام نشده و همه‌ چیز گمانه زنی رسانه های سعودی و خبرنگاران این کشور است. اما تجربه نشان داده که اکثر این اخبار از سوی سعودی ها برنامه ریزی شده بوده و اخبار کنفدراسیون آسیا گاهاً از زبان همین خبرنگاران به بیرون درز پیدا می کند. در روزهای گذشته پایگاه نبأ اعلام کرد انفجارهای مهیب، جده را لرزانده و تصاویر منتشر شده، رسیدن موشک بالستیک یمنی ها به این شهر را تایید می کند. در پی این انفجارها مقامات فرودگاه بین المللی جده، این فرودگاه را بستند.

حال مسئولان AFC باید پاسخ بدهند که امنیت را چگونه تعریف می کنند؟ چگونه در کشور عربستان که درگیر جنگ با یمن است امنیت وجود دارد و در کشور ایران که هیچ گونه جنگی وجود ندارد امنیت تامین نمی شود؟! در واقع دم خروس تناقض آشکار مقامات AFC با انفجار جده بیرون زد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =