استقلال

تیم استقلال ایران در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل از سد الشرطه عراق گذشت و صعود کرد.

به گزارش ایراسین، در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (گروهC ) تیم های استقلال ایران و الشرطه عراق با قضاوت سیواکورن پو اودوم از کشور تایلند به میزبانی استادیوم الجوهرة عربستان به مصاف هم رفتند که استقلال با تک گل دیاباته پیروز شد. با این پیروزی شاگردان فرهاد مجیدی به دور حذفی این رقابت ها صعود کردند.

در ۲۰ دقیقه اول نیمه نخست استقلال طوفانی آغاز کرد و صاحب دو پنالتی شد، هر دو این ضربات را شیخ دیاباته به سمت دروازه احمد بسیل که تنها یکی از آنها تبدیل به گل شد. پس از خراب شدن پنالتی دوم استقلال، بازی بیشتر در میانه میدان و در اختیار شاگردان فرهاد مجیدی بود که با برتری یک گل به رختکن رفتند، این را فراموش نکنیم الشرطه در نیمه اول در ضد حملات خطرناک ظاهر شد.  در نیمه دوم برتری مالکیت از آن الشرطه بود اما موقعیت آنچنانی برای آنها ایجاد نشد تا استقلال با همان یک گل ۱۱ امتیازی شد و از گروه خود صعود کرد.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی،حسین مرادمند، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، وریا غفوری(سیاوش یزدانی۸۸)، هروویه میلیچ، داریوش شجاعیان (سعید مهری ۵۶)، آرش رضاوند (بابک مرادی ۵۶)، مهدی قایدی (آرمان رمضانی۸۴)، شیخ دیاباته (ارسلان مطهری۴۶)         سرمربی فرهاد مجیدی

ترکیب الشرطه عراق مقابل استقلال ایران: احمد بسیل، کرار عامر، سعد ناطق، فهد یوسف، امجداطوان(عمار فلاح ۸۳)، مازن فیاض (اوگلا ۷۲)، علی الحاتمی، محمد قاسم، حسام خدیم، سعد عبدالامیر و محمد داوود        سرمربی: الکساندر الیچ

کارت زرد: خضر علی (۱۹)، علی الحاتمی (۲۱)، مازن فیاض (۲۱)، محمد قاسم (۸۵)، سعد ناطق(۸۸) از الشرطه عراق -

دقایق حساس:

دقیقه ۲: پاس مهدی قایدی از سمت چپ به شجاعیان رسید در حالیکه شجاعیان می توانست خودش دروازه را با یک شوت تهدید کند، در یک موقعیت بد به رضاوند پاس داد که توپ از دست رفت.

دقیقه ۷: اشتباه مدافعان الشرطه فرصت بسیار خوبی درون محوطه جریمه برای دیاباته ایجاد کرد که ضربه این بازیکن با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷: در ضد حمله شوت مازن فیاض را رشید مظاهری به زیبایی مهار کرد.

دقیقه ۱۱: ضربه محمد داوود در موقعیت تک به تک را رشید مظاهری به سختی مهار کرد و توپ برگشت نیز توسط فهد یوسف زده شد که با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

*گل اول استقلال دقیقه ۱۴ توسط شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی: پاس در عمق عالی قایدی به میلیچ رسید که مدافع کروات آبی پوشان توسط کرار عامر درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. شیخ دیاباته پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را وارد دروازه کرد.

دقیقه ۲۱: پاس در عمق و زیبای هروویه میلیچ با استفاده از غفلت بازیکنان الشرطه به مهدی قایدی رسید که باشوی کوچک توسط خضر علی سرنگون شد و داور تاییلندی نیز یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که دیاباته این پنالتی را از دست داد و احمد باسل گلر الشرطه آن را مهار کرد.

دقیقه ۳۹: فرصت خوب برای الشرطه اما دخالت به موقع وریا مانع از گلزنی تیم عراقی شد.

دقیقه ۴۵: فرصت خوبی برای الشرطه شکل گرفت که شوت امجد عطوان از پشت محوطه جریمه را رشید مظاهری به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۶۴: پاس رو به عقب میلیچ با ضربه محکم مهدی قایدی همراه شد که گلر عراقی ها با کف دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۵: پاس عمقی ارسلان مطهری را آرمان رمضانی در مصافی تک به تک تقدیم احمد بسیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =