منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان با افزایش ۳ الی ۵ درجه ای دمای هوا در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه شد و ۸۰ درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به فعالیت سامانه های ناپایدار همرفتی در اردیبهشت ماه اصفهان اظهار کرد: طبق آخرین الگو مدل های اقلیمی، با توجه به کاهش لایه ها در میانه جو، در نیمه دوم اردیبهشت ماه به علت افزایش ناپایدار جوی، بارشهای رگباری در اصفهان پیش بینی می شود؛ بارش ها در اکثر مناطق اصفهان در محدوده نرمال است و از بعدازظهر تا شب هم با خیزش گردوغبار مواجه خواهیم شد.

وی افزود: پیش بینی ها حاکی از این است که تا پایان بهار، میزان افزایش دما فراتر از نرمال بین یک تا دو درجه سانتیگراد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش دما بین۳ الی ۵ درجه در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ روز هوای اصفهان ناسالم برای عموم بود که علت اصلی آن  فعالیت کانونهای گردوغبار است.

وی اضافه کرد: بررسی وضعیت خشکسالی استان اصفهان طبق شاخص SPEIدر یک دوره ده ساله منتهی به اسفند ۹۹ نشان داد که درجات خشکسالی در تمام مناطق استان اصفهان افزایش یافته است به گونه ای که ۸۰درصد مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی بلندمدت شدید تا متوسط است.

شیشه فروش گفت: بارش موثری از ابتدای سال زراعی جاری در استان اصفهان محقق نشده است و عدم تغدیه رطوبت کافی به سامانه جوی شاهد کاهش چشمگیر بارش در استان اصفهان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =