• ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
  • کد خبر: 13748
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

تحلیل و پیش بینی بازار طلا

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره ۲۵.۹۰ دلار، پلاتین ۱۲۲۵ و هر انس پالادیوم ۳۰۱۰ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به ادامه تعطیلی صنف طلا و جواهر در کشور در هفته آینده، روند فعلی را در بازار طلا شاهد خواهیم بود اگرچه قیمت های فعلی به دلیل نبود تقاضا و معاملات در بازار، منطقی نیست. 

وی افزود: در کنار این مسئله انتشار اخباری پیرامون مذاکرات برجامی یا تغییر قیمت انس طلا می‌تواند در این روند تاثیرگذار باشد. به هر حال زمانی که اقتصاد، اقتصاد خبری باشد پیش‌بینی درست و منطقی دشوار می‌شود. پیشتر پیش بینی کردم قیمت هر گرم طلای 18 عیار تا پایان فصل بهار بین یک میلیون و 40 هزار تومان تا یک میلیون 100 هزار تومان باشد در حالی که اکنون شاهد قیمت های کمتری از این مقدار هستیم. این پیش بینی زمانی قابل اتکا است که بازار فعال باشد.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات قیمت طلا در شرایطی که بازار تعطیل بوده و معاملاتی انجام نمی‌شود، سیاسی است؟ گفت: سیاسی نیست اما به عقیده من مدیریت شده است. به ویژه در شرایطی که بانک مرکزی هم قیمت ها را اعلام می‌کند؛ نرخ های بانک مرکزی چندان متفاوت با 20 روز گذشته نیست. با این حال معامله کردن در چنین بازاری چندان منطقی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =