اهداء خون

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: در شب های قدر علاوه بر مرکز اهداکننده میدان خواجو، مراکز انتقال خون در شهرستانهای کاشان، خوانسار، گلپایگان، نجف آباد و شهرضا تا ساعت یک بامداد میزبان اهداکنندگان هستند.

لطفعلی جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آمادگی سازمان انتقال خون برای افزایش ذخیره خون استان اصفهان اظهار کرد: روزه داری منعی در اهدای خون ندارد و هر سال با آغاز ماه مبارک رمضان برای رفاه حال اهداکنندگان یک شیفت شب به شیفت های روزانه افزوده می شود.

وی افزود: ذخیره خون استان اصفهان هفت روز است اما با توجه به موج چهارم کرونا به تمام گروههای خونی نیازمندیم.

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: مرکز جامع انتقال خون در میدان خواجو از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲ به صورت یکسره آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

وی اضافه کرد: در نیمه ابتدایی ماه رمضان بالغ بر ۵ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند و امیدواریم در شب های قدر اهداکنندگان نسبت به این امر خیر شتاب کنند.

جعفری گفت:مرکز جامع انتقال خون میدان خواجو در شب های قدر تا ساعت یک میزبان اهداکنندگان است و با تعامل با پلیس راهور اهداکنندگان مشمول جریمه محدودیت های شبانه نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹۷درصد از اهداکنندگان مرد هستند، اظهار کرد: کمتر از سه درصد اهداکنندگان بانوان هستند که انتظار می رود این میزان افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =