مدیرعامل بانک تجارت

مدیرعامل بانک تجارت از عملیاتی شدن ۵ هزار میلیارد تومان از میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه این بانک در قالب طرح تام (با ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت) در فاز اول خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، رضا دولت آبادی در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت (طرح تام) که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در راستای این تفاهم نامه قرار است که از محل جذب منابع واحدهای اصلی سازمان‌های تابعه( ایمیدرو) ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدها و پروژه‌های اولویت دار از طریق بانک تجارت به عنوان بانک عامل قرار گیرد.

وی در خصوص پرداخت این تسهیلات از طریق بانک تجارت، بیان کرد: نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل این منابع و تفاهم نامه ها بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و از منابع ایجاد شده حداقل حدود ۳۰ درصد برای سرمایه ثابت و تکمیل و راه اندازی پروژه ها و طرح ها و رشد سرمایه گذاری در کشور و ۷۰ درصد نیز برای تامین سرمایه در گردش واحدها اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه این تفاهم نامه به تامین نقدینگی برای طرح‌های صنعتی و معدنی کمک شایانی خواهد کرد، گفت: بانک تجارت جدا از تفاهم نامه هایی که منعقد نموده است در حوزه صنعت و تولید تجارب موفقی در زمینه تامین مالی دارد و ۲۰ درصد از تامین مالی آلومینیوم جنوب برعهده این بانک می باشد.

دولت آبادی این تفاهم‌نامه را جامع و کامل دانست و ادامه داد : ابزارهای خوبی از جمله LC، تعهدات، ضمانت نامه و تامین مالی از بازار سرمایه وجود دارد که می‌توانیم از آنها به نفع صنعت و تولید استفاده کنیم.

وی شبکه گسترده بانک تجارت در داخل و خارج و تجربه تامین مالی طرح‌های بزرگ را اهرم های این بانک برای انجام این تفاهمنامه به نحو احسنت دانست.

مدیرعامل بانک تجارت همچنین تصریح کرد: در حوزه تامین مالی زنجیره تولید که سبب کاهش هزینه‌های واحدهای تولیدی می‌شود نیز آمادگی همکاری داریم.

گفتنی است که در آیینی با حضور علیرضا رزم حسینی« وزیر صمت» تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) میان ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صمت و بانک تجارت(به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =