• ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۷
  • کد خبر: 13646
  • readingTime: ۴ دقیقه
رسول معتمدی

مسئولین ورزش استان اصفهان با حضور در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از رسول معتمدی قهرمان وزنه برداری آسیا استقبال کردند.

به گزارش ایراسین، در رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمانی وزنه برداری آسیا در ازبکستان روز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰  رسول معتمدی از شهرستان لنجان با بالا بردن وزنه ۲۲۷ کیلوگرم قهرمان آسیا شد و فارِس الباخ از قطر یکی از قهرمانان برجسته و با تجربه به نقره رسید.

رسول معتمدی هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ وارد اصفهان شد و در فرودگاه شهید بهشتی این شهر مورد استقبال سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، حسین زیبایی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان، حمید محمدی رئیس هیات وزنه برداری استان اصفهان، مرتضی سیف زاده پیشکسوت این رشته و دیگر آشنایان قرار گرفت.

رسول معتمدی: بنده پله پله جلو می روم

رسول معتمدی وزنه بردار لنجانی در این مراسم پیرامون مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به اینکه این اولین دوره مسابقات وزنه برداری آسیا پس از کرونا بود؛ اما سطح مسابقات بسیار بالا و وزنه هایی که در این رقابت ها زده شد در سطح مسابقات جهانی بود و این باعث شد رقابت اوزان مختلف بسیار بالا باشد. البته خوشبختانه تیم ملی ایران نتیجه خوبی کسب کرد و با تصاحب سه مدال طلا عملکرد خوبی داشت و ما ورزشکاران این مدال ها را تقدیم مردم شریف ایران می کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بنده نیز رقابت ها را با کسب مدال طلا به پایان رساندم. تا قبل از مسابقه من، با توجه به شرایطی که حاکم بر تیم ملی ایران بود مقداری نا امیدی به دلیل نتایج نامطلوب وجود داشت اما خدا کمک کرد و به سختی و در عین ناباوری بر سکوی نخست آسیا ایستادم. در صورتی که در دسته ۱۰۲ کیلوگرم فارس باخ مدعی اصلی قهرمانی المپیک توکیو وجود داشت و به همین دلیل طلای بنده برای مردم ایران طعم دیگری دارد.  

رسول معتمدی پیرامون مسابقات پیش روی خود گفت: بنده پله پله جلو می روم. در ابتدا برای مسابقات جهانی پرو آماده می‌شوم؛ پس از آن بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را دارم و برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و امیدوارم تیم ملی ایران در رقابت های پیش روی بهترین نتایج را کسب کند.

قهرمان وزنه برداری آسیا در پایان افزود: از خانواده ام، علی مرادی ریاست فدراسیون وزنه برداری، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان، حمید محمدی رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان، مربی شهرستانی خودم (ایرج معینی و رشید شریفی) و همه مردم ایران که برای من دعا کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

اداره کل ورزش و جوانان از حمایت ورزشکاران دست نخواهد کشید

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که امروز به استقبال رسول معتمدی قهرمان ارزنده استان آمدیم قهرمانی که علیرغم شرایطی که بر وزنه‌برداری کشور حاکم بود مثل دغدغه کسب سهمیه المپیک و... اما رسول معتمدی واقعاً کاری کرد کارستان و با کسب مدال طلا بارقه‌های امید را به تیم ملی بازگرداند.

وی ادامه داد: رسول معتمدی نشان داد یکی از چهره‌هایی است که باز می تواند از استان پهلوان خیز و قهرمان پرور اصفهان در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ و در المپیک ۲۰۲۴ برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کند. وی ورزشکاری است که از خطه قهرمان خیز سده لنجان با عزم، پشتکار و با اراده ای که داشت توانست این موفقیت بزرگ را کسب کند، امیدوارم با توجه به برنامه ریزی هایی که هیات وزنه‌برداری، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و حمایت‌هایی که ما از قهرمانان داریم باز هم شاهد افتخار آفرینی پیش از پیش رسول معتمدی و دیگر ورزشکاران استان اصفهان باشیم.  

سید محمد طباطبایی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از حمایت ورزشکاران دست نخواهد کشید، افزود: ما ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ شانس افتخارآفرینی دارند را شناسایی کرده ایم و با توجه به برنامه ریزی و مباحث حمایتی، امیدواریم بتوانیم نقش پررنگی در  کسب اقتدار و عزت ملی ایفا کنیم.

حمید محمدی: مهد وزنه‌برداری استان اصفهان شهرستان لنجان است

حمید محمدی رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان نیز گفت: واقعا حضور سهراب مرادی و رسول معتمدی ورزشکاران لنجانی در مسابقات وزنه برداری آسیا به همراه مربی اصفهانی یعنی علی جباری، مربی ارزشمند تیم ملی باعث افتخار است و واقعا خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: با توجه به بیماری کرونا و آن هجمه و فشاری که روی تیم ملی وزنه برداری بود، امکان داشت خیلی اتفاقات ناگواری رخ دهد اما این اتفاق نیفتاد که جاب بسیار خرسندی دارد و رسول معتمدی و سهراب مرادی با کسب مدال طلا و نقره آسیا توانستند برای کشور و استان اصفهان افتخارآفرینی کند. سهراب مرادی در این رقابت‌ها فداکاری کرد چراکه با توجه به آسیب‌دیدگی شدیدی که داشت خوش درخشید و مدال نقره را بر گردن آویخت.

وی افزود: در اینجا باید از زحمات آقای علی جباری نیز تشکر و قدردانی کرد. رسول معتمدی در سن ۲۱ سالگی در مسابقات آسیایی بزرگسالان حضور یافت و توانست آنجا قهرمان شود، وی یکی از امیدهای مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ است، با تمام تلاش هایی که انجام می دهد و با انگیزه جوانی که دارد می‌تواند در دوران بزرگسالی مدال طلای بازی‌های آسیایی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

حمید محمدی با بیان اینکه هیات وزنه‌برداری استان اصفهان بستر مناسبی را برای کشف استعدادهای جدید فراهم کرده است، گفت: مهد وزنه‌برداری استان اصفهان شهرستان لنجان است و همه کسانی که در مسابقات بین المللی کسب افتخار کرده اند از این خبطه هستند که می‌توان به سهراب مرادی، علیرضا معینی، عارف خاکی، یکتا جمالی و ... به مربیگری ایرج معینی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =