• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
  • کد خبر: 13490
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

تحلیل بازار طلا

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره ۲۶.۲۰ دلار، پلاتین ۱۲۳۵ و هر انس پالادیوم ۲۹۱۴ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، اظهار کرد: قیمت های فوق قیمت هایی ابتدایی روز است و مسلما طی روز تغییرات اندکی را تجربه می‌کند.

وی افزود: البته قیمت‌ها به دلیل نبود تقاضا و مسائل سیاسی پیرامون مذاکرات برجام کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به اخبار منتشر شده پیرامون مذاکرات وین، این کاهش قیمت ادامه داشته باشد. با این حال به علت نبود معاملات تعیین کننده، قیمت‌های فوق منطقی نیست و بهتر است صاحبان سرمایه و معامله‌گران تا باز شدن بازار و کشف واقعی قیمت‌ها صبر کنند.

این کارشناس تحلیلگر بازار طلا گفت: در بازار جهانی نیز انس طلا بیش از ۷۰ دلار نسبت به اسفندماه به دلیل کشکمش‌های میان اتحادیه اروپا، روسیه، چین و آمریکا افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود این روند افزایشی انس طلا همچنان ادامه داشته باشد. با این حال همانطور که گفته شد در داخل کشور اخبار امیدوارکننده مانع از افزایش قیمت این فلز گرانبها شده است.

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

محمدولی درباره پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری نیز اظهار کرد: باتوجه به روند موجود پیش بینی می‌شود قیمت طلا در رنج ۴ میلیون و ۴۵۰ تا ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان به ازای هر مثقال یا یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۳۵ هزار تومان به ازای هر گرم، نوسان داشته باشد. البته این به شراطی که رخداد تاثیرگذار و جدیدی در حوزه سیاسی و مسائلی نظیر مذاکرات نداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =