حسن قاضی عسگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه آمار و اطلاعات نشان می دهد ۸۰ درصد مراجعان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان رضایت داشته اند، گفت: با حمایت از این کارگروه می توان در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید با قاطعیت پیش رفت.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین به تشریح اقدامات در نظر گرفته در سال تولید؛ پشتیبانی ها ومانع زدایی ها در استان اصفهان پرداخت و توضیح داد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر تکیه شایسته و قاطعی بر موضوع مهم تولید داشته اند و مدیریت استان اصفهان هم در همین راستا حرکت کرده است.

وی افزود: یکی از پارامترهای مهم در تسهیل موانع و پشتیبانی از تولید تعامل با بخش های مختلف حاکمیتی است و از سوی دیگر تعامل با کشورهای دیگر می تواند در افزایش میزان سطح درآمد ارزی و صادرات نقش مهمی داشته باشد که همین امر در ارتقاء تولید تاثیر مستقیم دارد.  

نقش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اصفهان در تحرک تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: از بروکراسی و نظام ناکارآمد اداری به عنوان شاخصه مهم در موانع تولید یاد می شود که با آن دست به گریبانیم. کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۴ تشکیل شد و در دو سال گذشته این کارگروه در مدیریت استان اصفهان پویا و اثربخش شده است.

وی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اصفهان به کارگروه های متعددی تقسیم بندی شده است.کمیته های مالیات، بیمه، بانک، خدماتی، گردشگری و صنایع دستی و کسب و کارهای بانوان زیرمجموعه های این کارگروه را تشکیل می دهند که امسال هم با به کارگیری متخصصان و کارشناسان زبده به خدمت مانع زدایی و پشتیبانی تولید در استان اصفهان به کار گرفته خواهند شد.

تشکیل دو گروه کاری موثر در اصفهان برای مانع زدایی تولید

قاضی عسگر اظهار کرد: در سال گذشته گروه های کاری «طرح ها و کسب و کارهای فعال و راکد» با همیاری خانه صنعت، معدن و تجارت در استان اصفهان شکل گرفت که نتایج بسیار مثبتی به همراه داشت و منجر به فعال شدن کسب و کارهای راکد در اصفهان شد و امسال هم قرار است این گروه های کاری تقویت شود.

وی اضافه کرد: از پایان سال گذشته، گروه کاری دیگر هم با همیاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تحت عنوان گروه کاری «اتمام طرحهای نیمه تمام استان اصفهان» آغاز به کار کرد؛ چرا که تعداد زیادی طرح نیمه تمام اقتصادی در استان اصفهان است که نیاز است با مانع زدایی  سرمایه گذاری های گذشته را احیاء کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: دو گروه کاری «تحرک واحدهای تولیدی راکد» و «اتمام طرح های نیمه تمام در استان اصفهان» ثابت کرد که می توان با مانع زدایی و پشتیبانی به جهش تولید دست یافت.

تشکیل مرکز فوریت های تولید و سرمایه گذاری در اصفهان

وی اضافه کرد: «مرکز فوریت های تولید و سرمایه گذاری در استان اصفهان» شکل گرفته است که سعی دارد بر مانع زدایی و پشتیبانی تولید در اصفهان متمرکز شود و دبیرخانه آن در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شده است و نماینده های هر یک از دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تعریف شده اند و این نماینده ها قرار است در این مرکز، به آنالیز و مشاوره بپردازند تا مانع زدایی و پشتیانی تولید در زمان کمتر به منصه ظهور برسد.

قاضی عسگر گفت: قرار است شماره چهاررقمی توسط مخابرات اعلام شود تا واحدهای تولیدی با تسهیلات بیشتری بتوانند موانع موجود در راه تولید را مخابره کنند و مشکل این واحدها توسط کارشناسان مرکز فوریت های تولید و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گیرد.

تفاهم نامه کانون وکلا و صنعت در راستای خدمت گیری وکلای اقتصادی 

وی به امضاء تفاهم نامه با کانون وکلا و صنعت هم اشاره ای کرد و گفت: جلسات مقدماتی این تفاهم نامه برگزار شده است و از مرکز ارتباط با صنعت قوه قضاییه درخواست کردیم که با آموزش و به کارگیری وکلای اقتصادی در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در اصفهان بهره مند شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی تاکید کرد: امیدواریم با بسیج تمام امکانات استان اصفهان هرگونه مانع تراشی در تولید برطرف شود که با تغییر نگرش مسائل اقتصادی به بلندمدت و پرهیز از نگاه مقطعی به صورت بنیادین، می توان مسائل موجود در راه تولید را آَسیب شناسی کرد و برای رفع آن چاره اندیشید.

وی اضافه کرد: نگرش نهادی و توسعه ای به اقتصاد می تواند شاه کلید مانع زدایی از تولید قرار بگیرد و در نگاه کلان و خرد می توان زیرساخت های اقتصادی را همسان پیش برد و از هرگونه نگرش سیاسی در مباحث اقتصادی پرهیز کرد.

۸۰ درصد مراجعان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رضایت دارند

قاضی عسگر با بیان اینکه آمار و اطلاعات نشان می دهد ۸۰ درصد مراجعان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان رضایت داشته اند، گفت: با حمایت از این کارگروه می توان در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید با قاطعیت پیش رفت.

وی ضمن تشکر از هیئت خبرگان بانکی و بانکهای استان اصفهان در رفع موانع واحدهای تولید تصریح کرد: هیئت خبرگان بانکی استان اصفهان در سال گذشته رتبه اول را در کشور کسب کرد و توانست بسیاری از امور پیچیده بانکی که سد راه واحدهای تولیدی بود را برطرف کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =