سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

تحلیل بازار طلا

عباد محمد ولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه قیمت هر انس نقره ۲۵.۹۵ دلار، پلاتین ۱۲۰۹ و هر انس پالدیوم ۲۷۵۰ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، اظهار کرد: مطلب جدیدی نمی‌توان نسبت به روز گذشته بیان کرد اما جنگ سرد به وجود آمده میان روسیه و آمریکا و همچنین تحریم اروپا نسبت به روسیه باعث شد انس جهانی طلا با افزایش قیمت مواجه شود.

وی افزود: به علاوه خرید طلا توسط دو کشور هلند و سوئیس و همچنین مانور نظامی در تایوان قیمت انس جهانی طلا در ۱۰ روز اخیر بیش از ۷۰ دلار افزایش داده است. همچنین اخبار پیرامون برجام و مذاکرات وین نیز از اخبار تاثیرگذار بر این بازار محسوب می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات احتمال ترک مذاکرات وین از سوی ایران وجود دارد که همین مسئله در افزایش قیمت داخلی طلا موثر بوده است.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا گفت: اگرچه پیشتر قیمت هر گرم طلا در بازار داخلی بین یک میلیون و ۴۰ هزار تومان الی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پیش بینی می‌شد اما از اخبار پیرامون برجام، سیگنال‌هایی دریافت می‌شود که به نوعی اخبار خوشی برای بازار طلا محسوب شده و کاهش قیمت را به دنبال دارد. با این حال آقای عراقچی، نماینده ایران در مذاکرات وین، اعلام کرده که این مذاکرات به صورت کلی و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند در حال پیشرفت است.

محمدولی ادامه داد: بنابراین هنوز اتفاقی رخ نداده اما تاثیر خود را در بازار گذاشته است اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که آیا معمله‌ای در بازار انجام می‌شود؟ آیا فروشندگان طلای خود را به قیمت‌های فوق می‌فروشد؟ قطعا خیر. در نتیجه باید منتظر ماند تا بازارها شروع به فعایت کرده و معماملات انجام شده جهت حرکت قیمت را تعیین کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =