بومی سازی صنعت فولاد گامی در جهت حمایت از تولید کالای ایرانی/51

مدیر تعمیرات نسوز فولاد مبارکه گفت: باید این نکته را بپذیریم که فرهنگ کار ما فاصله ای بین دانشگاه و صنعت وجود دارد و به نظر می رسد بالاترین مزیت این نمایشگاه کم کردن فاصله بین صنعت و دانشگاه است. 

ایرج مختارپور در حاشیه نمایشگاه ملی فولاد در گفتگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تاریخچه فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در سال های 70 بیش از 85 درصد مواد نسوز خود را از شرکت های خارجی تامین می کرد، به دنبال ضرورت بومی سازی محصولات فولاد مبارکه با شرکت های بزرگی که در ایران حضور داشتند پروژه های مشترکی را شروع کرد و با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها بومی سازی و داخلی کردن مواد نسوز مثل جرم های تعمیرات گرم کوره قوس الکتریکی، اجرهای کوره، اجرهای پاتیل و جرم تاندیش را شروع کرد و از آن زمان بومی سازی در مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه شروع شد.
وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته، 95 درصد حجمی مواد نسوز از شرکت های داخلی تامین می شد اذعان کرد:  حدود 5 درصد مواد هم که از خارج تامین می شود بر روی ایمنی تجهیزات و کارگاه ها و کیفیت و کمیت فولاد تولیدی تاثیر می گذارند و در صدد بومی سازی این 5 درصد هم هستیم.
مختارپور ادامه داد: درسال گذشته با شروع دور جدید تحریم ها، بحث بومی سازی با جدیت بیشتری روی این مواد شروع شد و در این نمایشگاه شرکت ها همکاری بیشتری داشتند.
مدیر تعمیرات نسوز فولاد مبارکه گفت: اقلامی که انتظار داشتیم در این نمایشگاه شرکت های تامین کننده و تولید کننده برای ساخت آنها همکاری کنند اشکال مختلف ریخته گری بود که شرکت ها نیز همکاری خوبی داشتند و در این نمایشگاه نمونه کالاها و موادی که نیازمند آن هستیم وجود دارد و نمونه های آزمایشی را انجام دادیم و از سامانه اینترنتی ثبت نام ها انجام شده و بعد از نمایشگاه به صورت جدی این پروژه های مشترک ادامه خواهد یافت.
وی از آمادگی شرکت های داخلی برای تولید تمامی قطعات اعلام شده برای بومی سازی خبر داد و گفت: تولید اینگونه محصولات نیازمند همکاری شرکت ها با مراکز تحقیقاتی است و امیدواریم منافع زیادی از برگزاری این نمایشگاه برای صنعت فولاد کشور ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =