• ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
  • کد خبر: 13329
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

کارشناس و تحلیلگر بازار طلا با بیان اینکه قیمت واقعی انس جهانی طلا در مقادیر فعلی نیست، گفت: قیمت واقعی انس طلا بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است اما روند تغییرات ارزش پول ملی در ۱۴۰۰ برای بازار طلا تعیین کننده خواهد بود.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره چشم انداز بازار طلا در ۱۴۰۰ اظهار کرد: قیمت واقعی انس جهانی در مقادیر فعلی نیست. قیمت واقعی انس طلا با توجه به مسائل تاثیرگذار در بازار طلا از جمله میزان ذخایر طلا و اکتشافات این فلز زرد باید بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار به ازای هر انس باشد.

وی افزود: به همین دلیل فکر میکنم بازار طلای جهانی در سال جاری روند رو به رشدی را تجربه کند. این در حالی است که اگر ارزش ریال ایران در برابر سایر ارزها تقویت نشود و اوضاع به همین منوال فعلی باشد، طبعا با افزایش قیمت طلا در بازار داخلی نیز مواجه خواهیم بود اما اگر شاهد کاهش قیمت ارز یا به عبارتی تقویت ارزش پول ملی در برابر سایر ارزها باشیم، افزایش قیمت ناشی از رشد قیمت انس طلا چندان در بازار داخلی مشهود نخواهد بود.

طلا به دوره پایان استخراج نزدیک می‌شود

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا تصریح کرد: خبرهایی هم که در این حوزه و حوزه های مرتبط منتشر می‌شود به طلا برای رسیدن به قیمت های ذکر شده کمک می‌کند. سرمایه‌گذاری و افزایش ذخیره طلا توسط کشورهای مختلف و نزدیک شدن با پایان روند استخراج طلا از جمله عوامل مثبت تاثیرگذار بر بازار طلا به شمار می‌رود. اگر ما کل منابع فلز طلا در دنیا را ۱۰۰ در نظر بگیریم، میزان طلای استخراج شده یا در حال استخراج اکنون به بیش از ۸۰ رسیده است.

محمدولی با بیان اینکه قیمت طلا با توجه به رخدادهای موثر در این حوزه رو به رشد خواهد بود اظهار کرد: به طبع آن هم با فرض ثبات در بازار ارز داخلی، شاهد ثباتی در بازار طلا خواهیم بود.

سرمایه‌گذاری در طلا ایمن‌ترین و سریع‌ترین راه برگشت سرمایه

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بازار طلا در ۱۴۰۰ ایمن ترین و سریع ترین راه برگشت سرمایه است. به بیان دیگر می توان گفت بازار طلا از نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار است که همین ویژگی باعث شده که مردم به این بازار توجه کنند.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا ادامه داد: ضمن اینکه طلا امانتدار خوبی برای صاحبان سرمایه است. به همین دلیل بیش از ۹۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در بازار طلا بدون ریسک است اما باید توجه داشت که سرمایه‌گذاران باید با مطالعه وارد بازار شوند. سرمایه‌گذاری بدون مطالعه و دانش سرمایه‌گذاری در بازار طلا می‌تواند منجر به اشتباه در سرمایه‌گذاری و زیان سرمایه‌گذاران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =