پرز

فلورنتینو پرز، رییس رئال مادرید و سوپرلیگ اروپا، معتقد است که تشکیل سوپرلیگ که بسیار مناقشه برانگیز شده است، در واقع برای نجات فوتبال است.

بیست و چهار ساعت پس از اعلام تشکیل سوپر لیگ اروپا توسط دوازده تیم قدرتمند اروپایی، این تصمیم با انتقادات و تهدیدهای فراوانی مواجه شده است اما فلورنتینو پرز اصرار دارد که هدف اصلی سوپر لیگ اروپا نجات فوتبال است.

پس از یک روز گمانه زنی، سوپرلیگ در آخرین ساعات یکشنبه وبسایت خود را راه اندازی کرد و پرز به عنوان رییس این رقابت جدید معرفی شد.

رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا، بیگ سیکس؛ منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، منچسترسیتی، تاتنهام و آرسنال از انگلیس و یوونتوس، میلان و اینتر از ایتالیا همگی اعضای موسس این رقابت هستند و قرار است هر تیم از سود اولیه 3.5 میلیارد یورویی برخوردار شود.

با وجود این سود عظیم مالی، پرز به تلویزیون ال‌چیرینیگتو گفت که آرمان های والاتری از حرص و طمع و سود مالی در گرفتن این تصمیم نقش داشته اند.

سوپر لیگ اروپا: راه حلی برای مشکلات فوتبال

پرز گفت: "بزرگترین باشگاه های انگلیس، ایتالیا و اسپانیا برای شرایط بسیار دشواری که فوتبال تجربه می کند، راه حلی پیدا کرده اند. رئال مادرید به تنهایی در دو فصل 400 میلیون یورو از دست داده است. وقتی فقط از پخش تلویزیونی درآمد داری متوجه می شوی راه حل خلق بازی هایی رقابتی تر و جذاب تر است که در سراسر دنیا بشود دید.

ما تصمیم گرفتیم که در روزهای وسط هفته، به جای چمپیونزلیگ می توانیم یک سوپر لیگ با مسابقات بیشتر داشته باشیم.

فوتبال باید متحول شود. این ورزش دارد علاقمندان خود را از دست می دهد. باید فکر کنیم که چرا جوانان 16 تا 24 ساله دارند علاقه خود را به فوتبال از دست می دهند. مسئله وجود مسابقه های بی کیفیت و همچنین پلت فرم ها و بسترهای دیگری برای سرگرمی است.

باید فوتبال را جذاب تر کنیم. این مسابقات چیزی برای پولدارها نیست. ما این کار را برای نجات فوتبال می کنیم."

پرز انتقاداتی که سوپرلیگ را یک تورنمنت اختصاصی می دانند چرا که تنها اجازه ورود پنج تیم دیگر را به این رقابت ها و بازی در کنار پانزده تیم موسس سوپر لیگ می دهد، رد کرد. او همچنین گفت که هیچ نگرانی در مورد رئال مادرید، رقیبشان چلسی و همچنین منچسترسیتی که باید این فصل در نیمه نهایی چمپیونزلیگ بازی کنند، یا محروم شدن بازیکنان سوپرلیگ از حضور در تورنمنت های بین المللی توسط یوفا و یا فیفا ندارد.

پرز افزود: "همه بازیکنان می توانند خونسرد باشند چرا که چنین اتفاقی نمی افتد. قرار نیست رئال مادرید از چمپیونزلیگ حذف شود. نه سیتی و نه هیچ تیم دیگری حذف نخواهد شد.

این اتفاق قرار نیست رخ دهد. نمی خواهم درباره دلایل قانونی‌اش توضیح بدهم اما این اتفاق رخ نخواهد داد. از نظر قانونی غیرممکن است."

به رغم دشمنی تاریخی و دیرینه بین رئال مادرید و بارسلونا، پرز می گوید متقاعد کردن خوان لاپورتا، رییس تازه بارسا، برای شرکت در این پروژه کار ساده ای بود.

رییس باشگاه رئال مادرید در این باره گفت: "بازی بین باشگاه های بزرگ، جذاب ترین مسابقات هستند و بیشترین میزان درآمد و پول را تولید می کنند. فکر نمی کنم که بازی های کوچک جذاب تر باشند.

رقابت های کشوری و ملی وجود دارد که مردم حتی اسم آنها را نمی دانند. فوتبال به این شکلی که هست، دیگر نمی تواند ادامه پیدا کند."

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =