• ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
  • کد خبر: 12788
  • readingTime: ۱ دقیقه
نیروگاه شهید منتظری اصفهان

وزارت نیرو اعلام‌کرد: نگاهی به عملکرد صنعت برق حرارتی در سال ۹۹ حاکی است پارسال یک‌هزار و ۷۵۹ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شد.

به گزارش ایراسین، اسفندماه سال گذشته با راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه کاسپین، ظرفیت اسمی نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۹۳۳ مگاوات رسید.

تاکنون ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور ساخته شده که با افتتاح پروژه نیروگاه کاسپین تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به ۳۸۰ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به ۴۶ هزار و ۴۲۵ مگاوات رسیده است.

اکنون ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برق‌آبی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به ۸۵ هزار و ۱۱۵ مگاوات رسیده که ۸۱ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

واحدهای سیکل‌ترکیبی با ظرفیت ۳۰ هزار و ۶۴۳ مگاوات (۳۶ درصد)، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۲ هزار و ۲۵۷ مگاوات (۲۶.۱ درصد) و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات (۱۸.۶ درصد)، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

پیشتر «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرده بود: بازده نیروگاه‌های حرارتی ایران پارسال با رشد بیش از چهار دهم درصدی از ۳۸.۵۶ درصد به ۳۹ درصد افزایش یافت؛ رقمی که بیشترین میزان افزایش سالیانه بازده نیروگاه‌های حرارتی در هشت سال اخیر بوده و موجب کاهش مصرف ۸۴۶ میلیون مترمکعب/لیتر سوخت معادل در سال ۹۹ شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =