واکسیناسیون کرونا

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: این روند واکسیناسیون در استان اصفهان کافی نیست چراکه برای افزایش ضریب ایمنی گروه های آسیب پذیر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان اصفهان شناسایی شده اند که تاکنون ۲۸ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تخصیص ۲۸ هزار دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت و درمان به استان اصفهان اظهار داشت: از این میزان واکسن کرونا ۱۵ هزار دوز به کادر درمان و مابقی به کارکنان بهداشت، جانبازان، خانه سالمندان و شاغلان آرامستانهای استان اصفهان تزریق شده است.

وی افزود: در این نوبت به پزشکان مطب دار بالای ۵۰ سال در بخش خصوصی هم واکسن کرونا تزریق می شود و واکسن دریافتی تا پایان هفته به اتمام می رسد.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: مقدار واکسن تحویل داده شده در دو نوبت است و این صحبت که نوبت دوم واکسن در دسترس نیست پایه و اساس ندارد چرا که برای هر فرد یک دوز واکسن کرونا در دو نوبت و به فاصله ۲۸ روز تزریق می شود.

وی اضافه کرد: واکسن های تزریق شده در استان اصفهان روسی و چینی است و هنوز نخستین محموله خریداری شده ایران از طریق برنامه کوواکس که واکسن های آسترازنکا-آکسفورد است در کشور توزیع نشده است.

فدایی تصریح کرد: جامعه هدف واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت و درمان تعیین می شود و تزریق هرنوبت واکسن در سامانه «سیب» و در پرونده الکترونیکی هر فرد ثبت می شود.

وی گفت: این روند واکسیناسیون در استان اصفهان کافی نیست چراکه برای افزایش ضریب ایمنی گروه های آسیب پذیر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان اصفهان شناسایی شده اند که تاکنون ۲۸ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =