فدایی

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به قحطی واکسن کرونا در اصفهان گفت: دوماه پیش تعدادی در اصفهان واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند که به علت تامین نشدن دوز دوم این واکسن توسط وزارت بهداشت، هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به کمبود شدید واکسن کرونا در اصفهان اظهار کرد: تاکنون در استان اصفهان یک میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و ۴۵۹ هزار نفر هم موفق به دریافت دوز دوم واکسن کرونا شده اند. به این ترتیب ۲۷ درصد از جمعیت دوز اول واکسن کرونا و ۱۲ درصد هم دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: به علت کمبود شدید واکسن کرونا، این روزها افراد برای دریافت دوز دوم واکسن فراخوان می شوند چرا که واکسنهای موجود نمی تواند جامعه هدف جدیدی را پوشش دهد. دوماه پیش تعدادی در اصفهان واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند که به علت تامین نشدن دوز دوم این واکسن توسط وزارت بهداشت، این دریافت کنندگان واکسن اسپوتنیک، هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: در ماه های نخست هر دو دوز واکسن اسپوتنیک برای هر فرد تامین می شد که روال کار تغییر کرد و وزارت بهداشت فقط یک دوز از واکسن اسپوتینک را در اختیار ما گذاشت و هنوز بعد از چندماه دوز دوم این واکسن تامین نشده است.

وی در پاسخ به چرایی فراخوان های عدیده برای واکسیناسیون در شرایط کمبود شدید واکسن کرونا گفت: این مساله توسط وزارت بهداشت اعلام می شود و ایراد مهمی است. در شرایطی که با قحطی واکسن کرونا مواجه هستیم چرا باید سامانه نوبت گیری برای دریافت واکسن باز شود که این مراجعات انبوه نارضایتی را به همراه آورد!

فدایی علت کمبود واکسن های داخلی به ویژه برکت را اینگونه توضیح داد: ۵۰ هزار دوز واکسن برکت در اختیار استان  اصفهان قرار داده شد که به اتمام رسید و علت نبود واکسن برکت، عدم تولید انبوه این واکسن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =