رضا شهرستانی 1

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش معادن مورد نیاز صنعت فولاد کشور کمرنگ بوده است و همین بر تامین سنگ آهن پایدار تاثیر گذاشته است. بهتر است با سرمایه گذاری در بخش معادن کشور همسایه بر این نیاز فائق آییم.

رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: تا زمانی که اهداف و برنامه های درازمدت وزارت صمت مشخص نشود به نظر می رسد چالش تامین سنگ آهن پایدار برای صنایع فولادسازی تمام نشود و در نهایت ضرر نهایی متوجه وزارت صمت شود.

وی افزود: متاسفانه درسال های اخیر سرمایه گذاری و اکتشافات در بخش معادن صورت نگرفته است و این مساله تامین سنگ آهن پایدار صنایع فولادسازی را با مشکل مواجه کرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: با توجه به چشم انداز تولید ۵۵ میلیونی فولاد کشور در سال ۱۴۰۴ و برنامه ریزی های مبتنی بر آن که به اضافه تولید ۱۷ میلیون تنی منجر می شود؛ نیاز است در بخش معدن سرمایه گذاری شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی ها در سطح کلان می تواند به کمبود سنگ آهن پایدار مورد نیاز صنایع فولادی کشور خاتمه دهد و یکی از این برنامه ها می تواند سرمایه گذاری در بخش معدن کشور افغانستان باشد.

شهرستانی گفت: سرمایه گذاری در خواف نشان داد که اگر همین روند در کشور افغانستان ادامه یابد علاوه بر پاسخ به نیاز اساسی صنایع فولادسازی می تواند منجر به اشتغال زایی شود و امیدوارم پیش از آنکه کشورهای چین و هند نسبت به این مهم اقدام کنند با برنامه ریزی دولتی و سرمایه گذاری صنایع فولادی بتوان از این فرصت نهایت بهره را برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =