• ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر: 12313
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

قیمت طلا و سکه در بازار

نوع طلا یا سکه

قیمت (تومان)

تغییرات (تومان)

انس طلا در بازار جهانی

۱۷۳۱ (دلار)

۰

سکه امامی (طرح جدید)

۱۰.۶۴۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰

سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم)

۱۰.۴۰۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰

نیم سکه

۶.۴۰۰.۰۰۰

۰

ربع سکه

۴.۱۰۰.۰۰۰

۱۰۰.۰۰۰

سکه گرمی

۲.۳۰۰.۰۰۰ ۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱.۰۵۲.۶۷۵ ۶.۰۰۰

هر مثقال طلای ۱۷ عیار (آب شده)

۴.۵۶۰.۰۰۰ ۲۵.۰۰۰

www.irasin.ir

تحلیل بازار طلا

عباد محمد ولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره ۲۴.۹۰ دلار، پلاتین ۱۲۱۷ و هر انس پالادیوم ۲۷۳۵ دلار در بازار جهانی معامله می‌شود، اظهار کرد: قیمت های فوق قیمت های لحظه ای بازار طلا و سکه است و مسلما طی روز شاهد تغییراتی در قیمت ها خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه قیمت در بازار طلا داخلی، گفت: این مسئله به تاثیرات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باز می‌گردد. با این باید منتظر ماند تا اثرات این سند به صورت کامل در بازار نمایان شود.

کارشناس و تحلیلگر بازار طلا ادامه داد: روند تغییرات قیمتی انس جهانی طلا در بازار جهانی حاکی از افزایش تقریبا ۵۰ دلاری این فلز زرد است در حالی که قیمت طلای داخلی بازار ایران به صورت کاهشی عمل کرده و قیمت هر انس طلا از ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به ۴ میلیون ۵۸۵ هزار تومان رسیده است. این مسئله عمدتا ناشی از افزایش عرضه و کاهش قیمت دلار توسط بانک مرکزی است.

محمدولی درباره همکاری بانک مرکزی در تنظیم بازار نیز گفت: رسالت بانک مرکزی در این حوزه مدیریت بازار به صورت تدریجی و نه ناگهانی است. اکنون نیز فعالیت بانک مرکزی عاقلانه و خوب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =