منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آواربرداری و تخصیص اعتبار و بازسازی خانه های آسیب دیده زلزله سی سخت در اصفهان تا پایان خردادماه خبر داد.

منصور شیشه فروش درگفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به حادثه زلزله سی سخت در ۲۹ بهمن ماه و تخریب در مناطق پادنا شهرستان سمیرم اظهار داشت: ۵۷۲ واحد مسکونی تحت تاثیر زلزله آسیب دید که در راستای بازسازی این واحدهای مسکونی شهری وروستایی ۵۸ میلیاردتومان با مصوبه هیئت دولت به بنیاد مسکن تخصیص یافت.

وی افزود: ۲۱۷ واحد مسکونی در مناطق متاثر از زلزله سی سخت نیاز به احداث دارد و ۳۵۵ واحد هم به تعمیرات نیاز دارد. از ۵۷۲ واحد آسیب دیده زلزله سی سخت، ۴۱۸ واحددر روستاهاو ۱۵۴ واحد هم در مناطق شهری قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی اختصاص یافته به بازسازی واحدهای خسارت دیده در این مناطق است که ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم کمک های بلاعوض و ۵ میلیارد تومان هم در راستای بازسازی زیرساخت ها تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: آواربرداری ۱۹واحد مسکونی جهت بازسازی و انجام مراحل تخصیص اعتبار برای تعمیر ۱۵۲واحد مسکونی در دو شهر و ۴۲ روستای بخش پادنا و پادنای علیای شهرستان سمیرم که در اثر وقوع زلزله۲۹ بهمن سال گذشته اسیب دیدند اجراشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استقرار بانک مسکن در شهر بیده تصریح کرد: ستاد بازسازی در شهرستان تشکیل و برای۲۰۲ واحد مسکونی احداثی و۲۳۴ واحدتعمیری پرونده تشکیل و با همکاری سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن مراحل اختصاص کمکهای بلاعوض و تسهیلات بانکی کم بهره به ۱۵۲ واحد تعمیری با معرفی مالکین به شعب بانک در حال اقدام است.

وی افزود: مقرر است تا پایان خردادماه خسارات وارده به مناطق زلزله زده شهرستان سمیرم بازسازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =