• ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
  • کد خبر: 12150
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

قیمت طلا و سکه در بازار

نوع طلا یا سکه

قیمت (تومان)

تغییرات (تومان)

انس طلا در بازار جهانی

۱۷۱۹ (دلار)

۳۳

سکه امامی (طرح جدید)

۱۱.۲۲۰.۰۰۰ ۲۰.۰۰۰

سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم)

۱۰.۹۰۰.۰۰۰ ‌۱۰۰.۰۰۰

نیم سکه

۶.۸۰۰.۰۰۰

‌۰

ربع سکه

۴.۳۰۰.۰۰۰

۰

سکه گرمی

۲.۴۰۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱.۰۸۳.۸۴۰ ۱.۰۰۰

هر مثقال طلای ۱۷ عیار (آب شده)

۴.۶۹۵.۰۰۰ ۵.۰۰۰

www.irasin.ir

تحلیل بازار طلا

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره ۲۴.۵۰ دلار، پلاتین ۱۱۶۰ و هر انس پالادیوم ۲۶۴۰ دلار در بازار جهانی معامله می شود، اظهار کرد: قیمت های فوق قیمت های لحظه ای طلا است و در طول روز قطعا دچار تغییراتی خواهد شد.

وی در تحلیل وضعیت بازار طلا و آینده نزدیک پیش روی این فلز زرد خاطرنشان کرد: همانطور که روز گذشته بیان شد، امضای قرارداد میان دو کشور ایران و چین تا حدودی مانع از افزایش قیمت در بازار طلا شد. به همین دلیل باید منتظر ماند تا تاثیرات واقعی چنین عواملی بر بازار مشخص شود. به نظر می‌رسد از ۱۴ فروردین بازار در روند اصلی خود حرکت کند.

کارشناس و تحلیلگر بازار طلا اظهار کرد: بر اساس نکاتی که در روزهای گذشته درباره تاثیر قرارداد ۲۵ ساله ایران و چنی گفته شد، احتمالا در روزهای آینده شاهد افزایش یک الی ۵ درصدی قیمت طلا در بازار داخلی باشیم.

محمدولی درباره تاثیر توضیحات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پیرامون قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بر بازار طلای داخلی گفت: هر خبر سیاسی_ اقتصادی حول محور ایران و درباره برجام، گفتمان سیاسیون و اقتصادیون و مسائلی از این قبیل، متاسفانه تاثیر خود را بر ارزش پول ملی و قیمت طلای داخلی خواهد گذاشت. مطمئنا نظر مقام معظم رهبری در مفاد قرارداد امضا شده لحاظ شده است. چندروزی باید صبر کرد تا این سند یا به قول آقای ظریف خط مشی، تاثیر خود را بر بازار طلا بگذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انس جهانی نیز با افزایش قیمت مواجه شده است، گفته های وزیر امور خارجه عاملی جهت افزایش قیمت طلا در بازار داخلی طی روزهای آتی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =