حسین ایراندوست

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: بازارشب عید مرغ اصفهان تامین است و تقاضا مازاد بر مصرف باعث تشکیل صف های مرغ شده است و با پیش بینی جوجه ریزی ۷ میلیون تنی ماه مبارک رمضان را کنترل می کنیم.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: براساس میانگین سرانه گوشت مرغ در استان اصفهان که بالغ بر ۲۸ کیلوگرم به ازای هر فرد در سال محاسبه می شود. میزان مصرف استان اصفهان در روزهای آخر اسفند ماه به ۴۰۰ تن می رسد که در ماه های دیگر سال ۳۶۰ تن در سال است.

وی افزود: میزان گوشت مرغ عرضه شده در نیمه دوم اسفندماه در هر شب ۵۴۰ تن است به این معنا که ۴۰ درصد بیشتر از ماه های معمول سال، گوشت مرغ در بازار استان اصفهان عرضه می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: پیش بینی می شود برای تامین مرغ در ماه مبارک رمضان ۷ میلیون تن در فروردین ماه جوجه ریزی شود تا با کمبود گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: اقداماتی در راستای کنترل بازار مرغ در اصفهان انجام شده است که می توان به ممنوعیت خروج مرغ از استان اصفهان اشاره کرد.

ایراندوست به کاهش مدت اعتبار مجوزهای بهداشتی از ۷ روز به ۳ روز برای مهار بازار مرغ در اصفهان هم اشاره ای کرد و افزود: از مرغ داران درخواست شده است که پس از ۴۵ روزگی مرغ را با وزن دو کیلو و ۳۰ گرم روانه کشتارگاه کنند.

وی افزود: از شهرستان ها درخواست شده است که مازاد مرغ تولیدی را روانه بازار شهرستان اصفهان کنند و خوشبختانه مرغ در شهرستان های استان اصفهان با قیمت مصوب، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: با هماهنگی بین جهادکشاورزی، دامپزشکی و سازمان صمت اصفهان وتیم های نظارتی مرغ زنده به کشتارگاه ها هدایت شده است و تمام مرغداران ملزم شدند که مرغ تولیدی را در سامانه «رهتاب» ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: کشتارگاه ها هم موظف شدند گوشت مرغ ورودی و خروجی را در سامانه «رهتاب» ثبت کنند و بیش از ۹۰ درصد از مرغ زنده و گوشت مرغ در سامانه «رهتاب» ثبت شده است.

ایراندوست تصریح کرد: آن چیزی که باعث صف های طویل مرغ شده است تقاضای کاذبی است که شکل گرفته است؛ این در حالی است که در اکثر شهرستان ها بیش از یک و نیم تا دوبرابر سهمیه منظور شده گوشت مرغ عرضه می شود که به نظرمی رسد ذخیره سازی مرغ در منازل انجام می شود درصورتی که نیازی به این کار نیست چراکه روند جوجه ریزی به صورت روزانه در استان اصفهان صورت می پذیرد.

وی افزود: قطعه بندی مرغ درکشتارگاه به ۱۵ درصد کاهش یافته است و مغازه داران هم اجازه قطعه بندی مرغ را ندارند و اگر در مکانهایی اقدام می شود نشان از ضعف نظارتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =