• ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر: 11500
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

نگاهی بر بازار محصولات فولادی در ابتدای هفته جاری نشان می‌دهد قیمت‌ها از شمش گرفته تا سنگ آهن با روند نزولی قیمت مواجه شده است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ۲۲ اسفند ماه که برابر با ۱۲ مارس است با کاهش ۲ دلاری در بازار سی اف آر آسیا مواجه شده و از ۶۰۵ دلار بر هرتن به ۶۰۳ دلار رسیده است؛ همچنین در بازار ترکیه نیز این کاهش قیمت دیده شده و بهای شمش فولاد از ۶۱۵ دلاربه ۶۱۳ دلار بر هرتن و در بازار دریای سیاه نیز این کاهش ۲ دلاری قیمت شمش فولاد دیده شده و از ۵۸۵ دلار به ۵۸۳ دلار رسیده است.

اما در این میان مشاهده می کنیم که در بازار داخلی چین طی یک هفته گذشته قیمت شمش فولاد رشد ۱۰ دلاری داشته است و از ۶۰۷ دلار به ۶۱۷ دلار بر هرتن رسیده است.

گفته می‌شود یکی از دلایل کاهش قیمت شمش فولاد در بازار CFR کاهش بهای قراضه بوده است. چرا که بر اساس اطلاعات موجود، قیمت قراضه وارداتی از آمریکا طی یک هفته گذشته از ۴۵۹ دلار به ۴۴۸ دلار رسیده و ۱۱ دلار بر هرتن ارزانتر شده است، همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز با کاهش ۲۷ دلاری قیمت از ۴۵۸ دلار به ۴۳۱ دلار بر هرتن رسیده و در نهایت قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز زاز ۴۶۱ دلاربرهرتن با کاهش ۲۵ دلاری به ۴۳۶ دلار برهرتن رسیده است.

در کنار کاهش قیمت شمش فولاد و قراضه، مشاهده میکنیم که سنگ آهن به عنوان ماده اولیه و مهم در صنعت فولاد کشورنیز با کاهش قیمت همراه شده و در ابتدای هفته جاری (۱۲ مارس) بهای سنگ آهن با عیارهای مختلف با نزول قیمت مواجه بوده است. به این ترتیب که سنگ آهن با عیار ۶۵ درصد از ۱۹۹ دلار بر هرتن به ۱۹۲ دلار رسیده و سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد نیز از ۱۷۶ دلار به ۱۶۶ دلار و سنگ آهن با عیار ۵۸ درصد از ۱۶۳ دلار به ۱۵۳ دلار بر هرتن قیمت گذاری شده است. یکی از دلایل کاهش قیمت سنگ آهن در بازار، محدودیت های زیست محیطی است که از سوی چین برای کنترل تولید فولاد در نظر گرفته شده و همین امر نیز موجب شده تا نگرانی برای کاهش میزان تولید فولاد به وجود آید.

میلگرد و مفتول ثبات قیمتی بیشتری داشتند

محصولاتی همچون میلگرد و مفتول نیز تقریبا از ثبات قیمتی برخوردار بوده و البته در برخی از بازارها قیمت این دو محصول رو به کاهش رفته است.

در واقع یکی از دلایل اثرگذار بر بازار میلگرد و مفتول، افت قیمت قراضه وارداتی است که موجب شده تا قیمت شمش فولاد و میلگرد و مفتول را تا حدودی ثابت و البته روبه کاهش نگه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =