رییس جمهور

رییس جمهور در مراسم انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی کشور و دریای عمان اظهار کرد: یک طرح بزرگ تاریخی در دولت دوازدهم انجام شد و آن آبادانی منطقه شرق ایران است.

به گزارش ایراسین، حسن روحانی با بیان این مطلب در ادامه افزود: عدم تعادل موجود بین شرق و غرب کشور باید برطرف شود.  در این راه وزارت صمت و در کنار آن شرکتهای معدنی وارد عمل شدند و امروز ۲ فاز دیگر از خط یک انتقال آب به بهره برداری رسید؛ همچنین خطوط ۲و۳ و ۴ نیز افتتاح شدند.

وی ادامه داد: در روزهای اول دولت یازدهم گفته می‌شد این طرح اجرایی نخواهد شد، اما خوشبختانه این طرح آغاز و به سرانجام رسید و دولت با همکاری شرکت‌های صنعتی کارهای بزرگی انجام داد.

روحانی با اشاره به اینکه انتقال آب خلیج فارس آرزوی همه مسولان کشوری بوده افزود: تحول بزرگی هم در آب و هم خاک کشور انجام شده است که یکی از آنها شیرین سازی آب است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مطرح شده در خصوص صدمات و آسیبهای زیست محیطی این طرح به خلیج فارس است که البته وزارت خارجه وظیفه سنگینی در این زمینه دارد.

روحانی گفت: در این طرح مصوب شده است که بعد از شیرین سازی آب، پسابها به دریای عمان ریخته شود؛ چراکه ما همه نکات زیست محیطی را مدنظر قرار داده‌ایم‌.

به گفته روحانی، اعتبارات صندوق توسعه ملی حاصل فروش نفت است که در چند سال گذشته و در حاشیه توافق هسته ای افزایش یافت و امیدواریم تحریم شکسته شده و وضع صندوق بهتر شود. زیرا اگر فروش نفت افزایش یابد، ۳۸درصد آن به صندوق توسعه ملی خواهد رفت.

رییس جمهور ادامه داد: این صندوق طرح‌های زیادی را تامین کرده تا شاهد تحول بزرگ در منطقه باشیم.

روحانی اجرای طرح عظیم انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و مناطق شرقی کشور علاوه بر فراهم آوردن بستر توسعه این مناطق، دستاوردهای افتخارآمیز دیگری نیز داشت و امروز به لطف تلاش و ابتکار جوانان کشورمان در شرکت‌های دانش بنیان در ساخت پمپ‌های مورد نیاز این خطوط انتقال آب به خودکفایی رسیده‌ایم     .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =