• ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر: 11399
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

قیمت طلا و سکه در بازار

نوع طلا یا سکه

قیمت (تومان)

تغییرات (تومان)

انس طلا در بازار جهانی

۱۷۴۰ (دلار)

۲۵

سکه امامی (طرح جدید)

۱۰.۶۰۰.۰۰۰ ۶۰.۰۰۰

سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم)

۱۰.۴۰۰.۰۰۰ ‌۲۰۰.۰۰۰

نیم سکه

۶.۲۸۰.۰۰۰

‌۱۳۰.۰۰۰

ربع سکه

۳.۹۷۰.۰۰۰

۱۲۰.۰۰۰

سکه گرمی

۲.۲۵۰.۰۰۰ ۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱.۰۴۲.۰۰۰ ۲۰.۰۰۰

هر مثقال طلای ۱۷ عیار (طلای آب شده)

۴.۵۱۰.۰۰۰ ۸۰.۰۰۰

www.irasin.ir

تحلیل بازار طلا

عباد محمد ولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره با قیمت ۲۶.۵۰ دلار، پلایتن ۱۱۶۲ دلار و هر انس پالادیوم ۲۳۷۰ دلار معامله می‌شود، اظهار کرد: با اینکه امروز شاهد تعطیلی رسمی در کشور هستیم اما قیمت‌ها نسبت به روز گذشته با افزایش مواجه بوده است.

وی افزود: بانک مرکزی و انس جهانی هر دو از اخبار تاثیر می‌گیرد. به نظر می‌رسد انتشار اخبار مختلف درباره برجام و نقش ایران در رابطه با یمن و همچنین مسائل هسته‌ای طی دو روز گذشته باعث افزایش اندک قیمت هم در انس جهانی طلا و هم در طلای داخلی شده و بازار را ملتهب کرده است.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا خاطرنشان کرد: باید توجه داشت متاسفانه اقتصاد ما به اقتصاد خبری تبدیل شده و اقتصاد پایه که برابر با ساختارهای اصلی شامل تولید، صادرات، اشتغال و مسائلی از این دست نیست. مقام معظم رهبری در طی دو دهه گذشته بر ساختارهایی همچون رونق تولید و حمایت از سرمایه تاکید داشته‌اند. رئیس جمهور نیز در صحبت‌های امروز خود از مقاومت در برابر تحریم‌ها سخن گفت. علت این مسئله نیز غنی بودن ایران است که باعث می‌شود بتواند بدون نیاز به بیرون فعالیت خود را به پیش برد.

محمدولی ادامه داد: با اینکه این مسائل در عنوان ها گفته می‌شود اما اگر در عمل نگاه مسئولان ذی‌ربط به ویژه متولیان اقتصاد و صنعت به درون کشور (نیروی انسانی و معادن) باشد، مطمئن باشید قیمت دلار که اکنون در بازار ۲۵ هزار تومان است، باید پنج هزار تومان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =