• ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر: 11379
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت طلا، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

قیمت طلا و سکه در بازار

نوع طلا یا سکه

قیمت (تومان)

تغییرات (تومان)

انس طلا در بازار جهانی

۱۷۱۵ (دلار)

۱۷

سکه امامی (طرح جدید)

۱۰.۵۴۰.۰۰۰ ۱۶۰.۰۰۰

سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم)

۱۰.۲۰۰.۰۰ _

نیم سکه

۶.۱۵۰.۰۰۰

۵۰.۰۰۰

ربع سکه

۳.۸۵۰.۰۰۰

_

سکه گرمی

۲.۲۵۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱.۰۲۲.۷۰۰ ۱۴.۷۰۰

هر مثقال طلای ۱۷ عیار

۴.۴۳۰.۰۰۰ ۶۰.۰۰۰

www.irasin.ir

تحلیل بازار طلا

عباد محمد ولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: هر انس ۲۵.۸۰ دلار، پلایتن ۱۱۶۲ دلار و هر انس پالادیوم ۲۳۷۰ دلار معامله می‌شود. بدیهی است قیمت‌ها هرچند به صورت اندک در طول روز تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در سه روز آینده به نظر می‌رسد رنج قیمت فعلی (۴.۳۲۰.۰۰۰ تومان به ازای هر مثقال طلای ۱۷ عیار) نوسان داشته باشد. به علاوه احتمال بروز اتفاقات تاثیرگذار بر بازار طلا طی این بازه زمانی اندک است. رفتار بانک مرکزی نیز رفتار مناسب و مطابق شرایط روز است و علت اینکه در یکی دو ماه گذشته شاهد تثبیت قیمت ها در بازار طلا هستیم به دلیل تصمیمات این بانک است.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا با اشاره به افزایش قیمت انس جهانی طلا درباره چشم انداز این فلز گفت: این به مسائل پولی و رفتار موسسات مالی بر می‌گردد و بیشتر به دنبال حفظ مشتریان خود در بازار پولی هستند به همین دلیل هفته گذشته خبری مبنی بر خرید طلا توسط مسکو و چند کشور اروپایی منتشر شد که باعث افزایش اندک قیمت انس جهانی طلا شد زیرا خرید طلا توسط کشورها به صورت تناژ بوده و به همین دلیل برای با خرید طلا باعث افزایش قیمت در بازار می‌شوند. ضمن اینکه تصویب بسته‌های مالی ایالات متحده آمریکا نیز در این افزایش قیمت اثرگذار است.

محمد ولی خاطرنشان کرد: طلا جزو منابع معدنی است و به دلیل استخراج‌های گذشته کمتر شاهد استخراج کم هزینه این فلز معدنی در سطح جهانی خواهیم بود. به دلیل این تقاضا و هزینه استخراج، قیمت هر انس طلا باید بین ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار باشد اما موسسات مالی و پولی مانع از افزایش قیمت آن می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =