• ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر: 11188
  • readingTime: ۱ دقیقه
محصولات فولادی

نگاه بر روند قیمت‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان بازار فولاد نشان می‌دهد که مجددا بازار فولاد و محصولات این زنجیره روند روبه رشد به خود گرفته اند و شاهد افزایش قیمت شمش فولاد، قراضه و میلگرد در بازارهای جهانی هستیم.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته جاری با شیب صعودی همراه بود؛ زیرا فولاد که در بازار سی اف آر آسیا در هفته گذشته ۵۸۵دلار قیمت گذاری شده بود در ابتدای این هفته (۲۶فوریه) به ۶۰۰دلار بر هرتن و در بازار ترکیه نیز از ۵۷۳دلار با افزایش ۲۷دلاری به ۶۰۰دلار رسید. البته روند رو به صعود قیمت شمش در بازار دریای سیاه و همچنین بازار داخلی چین همچون هفته های پیشین ادامه دار بود و به ترتیب قیمت ها از ۵۵۰ دلار به ۵۸۰ دلار و از ۵۸۰ دلار بعه ۵۹۴ دلار بر هر تن صعود کرد.

به گفته کارشناسان و فعالان این حوزه، یکی از دلایل رشد قیمتی فولاد، جو مثبت موجود در بازار قراضه ترکیه است. زیرا همانگونه که در گزارش‌های قبلی نیز به آن پرداخته شد، قراضه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر روند قیمت فولاد در بازار بوده است.

افزایش قیمت قراضه

بعد از معاملات جدید قراضه که در کشور ترکیه انجام شد، قیمت قراضه وارداتی نیز تا حدودی افزایش یافت. بر اساس اطلاعات بدست آمده نرخ قراضه وارداتی از امریکا طی یک هفته گذشته ( ۱۹ فوریه تا ۲۶ فوریه) از ۴۱۷.۵ دلار بر هرتن به ۴۴۷ دلار رسید و رشد ۲۹.۴ دلاری با خود به همراه داشت. همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز طی مدت یادشده از ۴۱۸ دلار به ۴۵۲ دلار بر هر تن رسید و با رشد ۳۴ دلاری، رکورد بیشترین افزایش قیمت را در بازار داشت. همچنین بهای قراضه وارداتی از حوزه بالتیک از ۴۲۳ دلار به ۴۵۶ دلار رسید و رشد ۳۳ دلاری را به دنبال داشت.

میلگرد گران شد

در واقع روبه بهبود رفتن بازار قراضه، علاوه بر اینکه منجر به افزایش قیمت شمش در بازار CIS شده، روی بازار میلگرد نیز به عنوان یکی از محصولات پایین دستی صنعت فولاد اثرگذاشته و منجر به افزایش قیمت این محصول نیز شده است. به این ترتیب که در بازار وارداتی جنوب شرق آسیا قیمت میلگرد از ۶۴۰ دلار به ۶۸۵ دلار رسیده و در بازار صادراتی ترکیه نیز از ۶۲۰ دلار به ۶۵۰ دلار افزایش قیمت یافته است. البته قیمت میلگرد در ۲ بازار صادراتی روسیه و وارداتی حوزه خلیج فارس طی یک هفته گذشته ثابت مانده و تغییری نکرده است، بهای میلگرد در این دو بازار به ترتیب ۶۸۳ دلار و ۶۵۰ دلار ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =