پروین صالحی

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد در کشور گفت: مواد اولیه برای تولید فولاد در داخل ایران یافت می‌شود و ذخایر فراوانی از سنگ‌آهن در کشور داریم، اما باید برنامه‌ریزی بلند مدت انجام و همچنین بررسی شود که این ذخایر تا چه زمانی پاسخگوی نیاز صنایع فولادی کشور است.

به گزارش ایراسین، پروین صالحی در حاشیه بازدید از غرفه فولادمبارکه اصفهان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی-ایران‌متافو  در گفتگو با خبرنگار فولاد با بیان این مطلب افزود:  مجلس شورای اسلامی به شدت در تلاش است تا از خام فروشی در کشور جلوگیری کند، حال با توجه به اینکه صنعت فولاد در حال رشد و گسترش در سایر نقاط کشور است، برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور نیز باید در جهت حفظ منابع اولیه برای کشور باشد. 

وی ادامه داد: در عین حال منابع سنگ آهن خوبی در کشورهای همسایه داریم که می‌توان با یک برنامه ریزی تجاری، تبادل مناسبی با این کشورها داشته باشیم. به این صورت که نیاز آنها را به محصولاتی که در ایران تولید می‌شود برآورده کرده و در مقابل از منابع سنگ آهن آنها استفاده کنیم‌.

صالحی افزود: در کل اگر برنامه‌ریزی به درستی انجام شود انشاالله در زمینه تامین مواد اولیه در داخل کشور مشکلی نخواهیم داشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =