منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه سامانه بارشی دراستان اصفهان فعال نیست از آلودگی هوا در ابتدای روز خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه حجم پشت سد زاینده رود 188 میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: 86 درصد از سد زاینده رود خالی است و رودخانه زاینده رود در محدوده اصفهان تا تالاب گاوخونی خشک است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارشهای سال زراعی جاری در استان اصفهان 80 میلیمتر است، ادامه داد: بارشها نسبت به میانگین بلندمدت 19 درصد کاهش داشته است این در حالی است که در دو ماه اخیر هیچ گونه سامانه بارشی در استان اصفهان فعال نبوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه میانگین بارشها در شهر اصفهان 47 میلیمتر ثبت شده است، گفت: در سال گذشته میانگین بارشهای کلانشهر اصفهان 43 میلیمتر و در بلندمدت 59 میلیمتر بوده است که بیشترین بارشهای استان اصفهان در مناطق شمالی و شرقی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه هیچ گونه سامانه بارشی فعال نیست، تصریح کرد: در روزهای آغازین هفته جاری تشدید آلاینده های جوی را در بامداد خواهیم داشت و تفاوت آن با دی ماه این است که گرمای هوا اجازه پدیده وارونگی هوا را نمی دهد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در ساعات اولیه روز با آلودگی هوا مواجه خواهیم شد، گفت: در هفته جاری آلودگی هوا را به صورت متناوب در اصفهان و شهرستانهای مجاور کلانشهر اصفهان خواهیم داشت.

برقراری طرح زوج و فرد و محدودیت تردد شبانه

وی بیان داشت: طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی کلانشهر اصفهان به قوت در حال اجراست و محدودیت های شبانه هم کماکان برقرار است.

محدودیت تامین گاز و برق برداشته شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه محدودیت های تامین گاز و برق برداشته شده است، تصریح کرد: با گرم شدن هوا محدودیت های انرژی برداشته شده است اما الزامات مصرف بهینه انرژی در تمام بخش ها توصیه می شود.

بارشهای اسفند نرمال است

وی افزود: پیش بینی می شود تا آخر بهمن ماه به صورت متناوب شرایط غلظت آلاینده جوی را داشته باشیم که دربرخی از ساعات ناسالم برای عموم و در برخی از ساعات هم ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود.

شیشه فروش اعلام کرد: پیش بینی ها حاکی از بارشهای نرمال در اسفندماه است، این درحالی است که در ماه های دی و بهمن بارش موثری در استان اصفهان رخ نداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =