تالارپشتی

رییس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی در خصوص طرح جامع فولاد گفت: هماهنگی هایی برای این طرح انجام شده و همکاران ما برای این موضوع یک تیم تشکیل دادند و کارگروهی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

عزت اله اکبری تالارپشتی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: کلیات طرح جامع تصویب شد و به کمیسیون برگشت تا کل نظرات و پیشنهادات دولتی‌ها و کارشناسان بر آن لحاظ شود. درحال حاضر نیز هنوز جمع بندی برای این موضوع تکمیل نشده و در حال بررسی آن هستیم.

وی در خصوص اینکه طرح جامع فولاد چه زمانی به صحن مجلس برای تصویب می‌رسد نیز اظهار کرد: بعد از مشخص شدن وضعیت بودجه سال 1400 این طرح نیز برای بررسی و برای تصویب به صحن خواهد آمد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای بودجه سال 1400 و اینکه آیا این کمیسیون اقداماتی را در این حوزه انجام داده یا خیر نیز اینگونه پاسخ داد: 3 نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون تلفیق هستند و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام داده اند. البته اکنون جمع بندی اولیه کمیسیون تلفیق آماده شده و در حال اعمال نظرات کارشناسی دیگر افراد برای این موضوع هستند.

به گزارش ایراسین، طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با ساماندهی وضعیت بازار فولاد کشور که توسط مجلس شورای اسلامی تهیه شده، حدود یک ماه پیش و در تاریخ 23دی ماه کلیات آن مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. نمایندگان مجلس در واقع این طرح را راهی برای جلوگیری از رانتهای به وجود آمده در بازار فولاد می‌دانند. این در حالیست که در کنار طرح مذکور، شیوه نامه ابلاغی از سوی معاونت اقتصادی دولت برای بازار فولاد تهیه و ارائه شد که اکنون چانه‌زنی‌های بسیاری برای اصلاح آن در حال انجام است.

از سوی دیگر به تازگی انجمن فولاد ایران به همراه جمعی از تولیدکنندگان فولادی، با ارسال نامه ای از رییس مجلس شورای اسلامی خواستار تعویق زمان بررسی طرح "توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد" شدند.

به نظر می‌رسد چالش‌ها و مشکلات به وجود آمده در بازار فولاد ایران با مدد و همکاری مجلس شورای اسلامی و حمایتهای وزارت صمت قابل حل باشد، اما به شرطی که از نظرات جامع کارشناسان و اهل فن در این حوزه نیز استفاده گردد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =