منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارشها تا روز یکشنبه گفت: پیش بینی می شود در دهه سوم بهمن ماه و اسفند بارشها نرمال باشد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به میانگین 76میلی متری بارشهای استان اصفهان از ابتدای سال زراعی جاری گفت: میانگین بارشهای استان اصفهان نسبت به بلندمدت با کاهش 17 درصدی همراه است و بیشترین میزان بارشها در مناطق شرقی و شمالی استان اصفهان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در سال زراعی جاری میزان بارشهای شهر اصفهان 45 میلیمتر است که در سال گذشته این مقدار 43 میلیمتر ثبت شد که در بلندمدت 54 میلیمتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به درجات خشکسالی دراستان اصفهان گفت: 74.2 درصد استان اصفهان درگیر خشکسالی شده است این در حالی است که از ابتدای تابستان هیچگونه سامانه بارشی موثری در این استان فعال نبوده است.

وی با اشاره به استقرار جبهه هوای سرد وپایدار در دی ماه گفت: در ماه ابتدای زمستان روزهای آلوده و ناسالمی را پشت سر گذاشتیم و در هفته گذشته از روز چهارشنبه تا جمعه هم هوا برای عموم مردم ناسالم شد.

نفوذ جبهه ناپایدار تا روز یکشنبه

شیشه فروش با اعلام اینکه بارشها از دهه سوم بهمن ماه و اسفندماه بر اساس نرمال است، گفت: پیش بینی ها از نفوذ جبهه هوای ناپایدار در روز شنبه و یکشنبه به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان است و به احتمال زیاد کلانشهر اصفهان را هم در بر بگیرد.

وی افزود: 23 درصد سد زاینده رود آب دارد که مصرف بهینه آب به تمام بخش های کشاورزی، صنعت و شرب توصیه می شود؛ در این زمینه روز دوشنبه استراتژی و برنامه ریزی برای عبور از تابستان سال آینده طرح ریزی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ابلاغیه به سازمان جهاد کشاورزی در مصرف بهینه آب بخش کشاورزی گفت: به صنایع هم ابلاغ شده است که بخش آب شرب را از صنعت جداسازی کنند.

وی به آبرسانی 169 روستا هم اشاره ای کرد وگفت: مقرر شد با اجرای 300 کیلومتر در روستاهای شهرستانهایی که با خشک شدن ذخایر زیرزمینی از طریق تانکر آبرسانی می شود در مدت صد روز این تعداد به 70 روستا کاهش یابد.

راه های استان اصفهان باز است

شیشه فروش با اشاره به استقرار 750 نیرو در 42 راهدارخانه استان اصفهان گفت: راه های استان اصفهان باز است و تردد در تمام مسیرهای استان اصفهان جریان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =