تحقق بومی‌سازی با اعتماد فولاد مبارکه به شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در اصفهان گفت: فولاد مبارکه در سال‌های اخیر با حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بومی‌سازی و ساخت تجهیزات و مواد اولیه در کشور اقدام کرده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، رسول میدان‌جو با اشاره به حمایت شرکت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بومی‌سازی محصولات تولیدی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان همواره با هدف رفع نیازهای فناورانه صنعت فولاد کشور فعالیت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی تحقیقاتی رافع اصفهان افزود: این شرکت‌ها با توجه به ساختار، چارت سازمانی و تشکیلاتی انعطاف‌پذیرند و در زمینۀ رفع مسائل صنعت فولاد و بومی‌سازی تجهیزات وارداتی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در سال‌های اخیر با حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بومی‌سازی و ساخت تجهیزات و مواد اولیه در کشور اقدام کرده است، گفت: پروژه‌های متعدد فناورانه با همکاری واحد تحقیق و توسعۀ شرکت فولاد مبارکه به ثمر رسیده است که از آن میان می‌توان به اجرای پروژۀ کاهش آلودگی صوتی در نورد دوقفسه‌ای شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد.

پروژۀ کاهش آلودگی صوتی در نورد دو قفسه‌ای

میدان‌جو افزود: در پروژۀ کاهش آلودگی صوتی در نورد دوقفسه‌ای شرکت فولاد مبارکه سعی شده تا با توجه به مطالعات انجام‌شده و تهیۀ نقشه صوتی کارگاه مولدهای تراز بالا، صدای کارگاه شناسایی و جهت کنترل تراز صدای کارگاه خدمات مربوطه انجام گیرد که شامل حذف مولدهای صدا در کارگاه و تعویض نازل‌های جاروب امولشن با سیستم ایر نایف شد.

وی به دیگر پروژۀ فناورانۀ این شرکت دانش‌بنیان برای فولاد مبارکه پرداخت و گفت: طراحی و اجرای پروژۀ اصلاح مبدل‌های حرارتی در تانک امولشن کارگاه نورد دوقفسه‌ای شرکت فولاد مبارکه و افزایش دمای تانک امولشن وراندمان تولید در کارگاه نیز انجام گرفت.

پوشش نانو بر روی تختال در نورد گرم

میدان‌جو ارائه و اجرای طرح تحقیقاتی استفاده از پوشش نانو بر روی تختال نورد گرم و کاهش ۷۰ درصدی تشکیل پوسته در نورد گرم فولاد مبارکه را از دیگر دستاوردهای همکاری دو شرکت اعلام کرد و افزود: فعالیت و تولید ورق کورتس مورد استفاده در لاینرهای نورد دوقفسه ای در حال تکمیل است که این پروسه با تولید انبوه می‌تواند به ساخت خطوط تولید و رآکتورها و خط تولید مواد شیمیایی منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =