• ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
  • کد خبر: 7272
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه احیای معادن کوچک مقیاس است. زیرا همانگونه که می‌دانید در کشور بیش از 4هزار معدن غیرفعال وجود دارد و برای اینکه حال این معادن به نوعی خوب شده و مجددا به چرخه تولید بازگردند برنامه‌ریزی برای احیای معادن صورت گرفته است.

بهروز برنا در گفت وگو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه افزود: جلسات مستمری برای احیای معادن کوچک مقیاس برگزار و برای هر نوع ماده معدنی به تفکیک برنامه‌ریزی انجام شده است. همچنین برای سرمایه‌گذاران و کسانی که علاقه‌مند به همکاری بودند نیز شرایط خوبی برای ورود به این طرح برای آنها فراهم شده است. برای مثال برخی از معادن نیازمند تکمیل عملیاتی اکتشافی بودند و برای برخی نیز باید واحد فرآوری احداث میشد. تمامی موارد یادشده باعث شد بیش از 150 معدن احیا گردد.

وی افزود: انجمن سنگ آهن ایران و انجمن سنگ تزیینی نیز اقدامات فراوانی در به ثمر رساندن طرح احیای معادن انجام داده اند. همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز که اطلاعی از طرح احیای معادن نداشتند با اعلام این طرح در رسانه ها و اعلام فراخوان؛ برای ورود به این طرح علاقه مند شدند و اتفاقات خوبی در احیای معادن در حال رخ دادن است.

به گفته برنا، اکنون شاهدیم که سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور  انجام می‌شود اما بخش معدن تا پیش از اجرای این طرح کمتر مورد توجه سرمایه گذاران بود، اما اکنون با مطرح شدن طرح احیای معادن و اطلاع رسانی از طریق شبکه های مختلف ارتباطی، شرایط تغییر کرده است. به این شکل که برخی معادن که بازاری برای محصولاتشان نداشتند اکنون از این طریق امکان فروش مواد معدنی برای آنها فراهم شده یا برخی دیگر نیز با ایجاد واحدهای فرآوری توانستند ارزش افزوده محصولات خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط برای این معادن در حال بهبود یافتن است اما همچنان جای کار بسیاری برای توسعه بخش معدن به ویژه معادن کوچک مقیاس و متوسط وجود دارد و در همه باید در کنار هم باشند و بخش‌های مختلف اعم از اقتصاد، اکتشاف، فرآوری و ... در کنار هم باشند تا با همکاری یکدیگر شرایط معادن را بهبود یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =