• ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 52568
  • readingTime: ۳ دقیقه
بازار موبایل

سامسونگ در سال ۲۰۲۴ از نسل پنجم موبایل‌های میان‌رده خود رونمایی کرد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد پنج عضو خانواده A سامسونگ همزمان با عرضه جهانی راهی بازار اصفهان شدند و خرید آن‌ها بین ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۴ میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نسل پنجم میان‌رده‌های سامسونگ به خیابان فردوسی رسید. سامسونگ هر سال پس از معرفی پرچم‌دار جدید، میان‌رده‌های خود را تولید و با تأخیر سه تا چهار ماه به بازارهای جهانی عرضه می‌کند. این شرکت کره‌ای در سال ۲۰۲۴ پس از رونمایی گلکسی S۲۴ Ultra، نسل پنجم میان‌رده‌های خود را معرفی کرد که اکنون این موبایل‌های هوشمند وارد بازار اصفهان شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کوچک‌ترین عضو خانواده میان‌رده‌های ۲۰۲۴ گلکسی A۰۵ نام دارد و A۱۵، A۲۵ و A۳۵ دیگر اعضای این خانواده به شمار می‌روند. به تازگی گلکسی A۵۵ نیز به عنوان بزرگ‌ترین عضو این خانواده وارد بازار اصفهان شده است. اکنون خرید یک اسمارت‌فون میان‌رده سامسونگ در اصفهان بین چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۴ میلیون تومان هزینه دارد.

نوبرانه‌های سامسونگ در بازار اصفهان

میزهای لایو میزبان سری A سامسونگ مدل ۲۰۲۴ این روزها برای خودشان در خیابان فردوسی بروبیایی دارند. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد میزان تقاضا برای این اسمارت‌فون‌ها در موبایل‌فروشی‌های شهر زیاد نیست چرا که نسل جدید میان‌رده‌های سامسونگ در مقایسه با نسل چهارم قیمت بالاتری دارند، به دنبال این موضوع نسل قبلی میان‌رده‌های سامسونگ یعنی تولید ۲۰۲۳ همچنان انتخاب بیشتر خریداران است. ولی به گفته موبایل فروشان بعد از جایگزین شدن نسل جدید با قدیمی قیمت سری پنجم گلکسی A نیز کاهش خواهد یافت.

ارزان و کوچک‌ترین عضو جدید سری پنجم نسل A سامسونگ گلکسی A۰۵ نام دارد. سامسونگ گلکسی A۰۵ یکی از تولیدات اقتصادی ۲۰۲۴ این شرکت است که به نسبت قیمت از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی برخوردار است. این اسمارت‌فون با سه ظرفیت متفاوت حافظه داخلی و رم عرضه شده که خرید آن بسته به رم، حافظه داخلی و رنگ بین چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد. سامسونگ گلکسی A۰۵S نیز نمونه ارتقا یافته A۰۵ به حساب می‌آید که به جای دو دوربین از سه دوربین اصلی و مشخصات فنی به نسبت بالاتری بهره می‌برد. قیمت گلکسی A۰۵S از پنج میلیون تومان شروع می‌شود.

بر اساس بررسی‌های میدانی اکنون گلکسی A۱۴ پرفروش‌ترین نسل میان‌رده‌های سامسونگ در اصفهان به شمار می‌رود که نسل جدید آن A۱۵ نام‌گذاری شده است. گلکسی A۱۵ به عنوان نسل بروز شده A۱۴ به صفحه نمایش و پردازنده جدید و در عین حال بهتری مجهز است. همچنین جهت اجرای بازی و برنامه‌های به نسبت سنگین می‌توان در روی این میان‌رده حساب کرد. گلکسی A۱۵ بسته به حافظه داخلی و رم با قیمت شش تا ۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در ادامه باید به گلکسی A۲۵ به عنوان برادر بزرگ‌تر A۱۵ با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان اشاره کرد که طبق پیش‌بینی موبایل فروشان شهر A۲۵ فروش بالایی را در اصفهان تجربه خواهد کرد. گلکسی A۲۵ مجهز به پردازنده اگزینوس، دوربین قوی ویژه روز و شب و باطری بادوامی بوده که این ویژگی‌ها سبب برتری آن نسبت به A۱۵ شده است.

گلکسی A۳۵ و A۵۵ آخرین عضو ۲۰۲۴ سری A سامسونگ به شمار می‌روند که برخی از موبایل فروشان شهر آن‌ها را شبه پرچم‌داران اقتصادی معرفی می‌کنند و دست کم یکی از این دو مدل بر روی میزهای لایو فروشگاه‌ها قرار دارد. بدنه گلکسی A۳۵ و A۵۵ برخلاف سایر اعضای خانواده خود از جنس شیشه و آلومینیوم بوده که وضوح تصویر بالا و باکیفیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین طبق ادعای سامسونگ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دو اسمارت‌فون به ازای هر بار شارژ صد درصدی در حالت استفاده معمولی تا دو روز دوام دارند. در حال حاضر گلکسی A۳۵ با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون تومان و گلکسی A۵۵ با بهای ۲۰ تا ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان عرضه می‌شوند.

سامسونگ برای پنج عضو سری A خود صفحه نمایش ۶.۶ اینچی و دو تا سه دوربین اصلی در نظر گرفته است. این اسمارت‌فون‌ها در هفت رنگ مشکی، لیمویی، سبز روشن، آبی یخی، یاسی، سرمه‌ای و نقره‌ای عرضه می‌شوند که نسخه مشکی آن‌ها با اختلاف قیمت ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بالاتر نسبت به دیگر رنگ‌ها به فروش می‌رسد. در مقابل طراحی ۲۰۲۴ سری A مشابه نسل قدیمی خود یعنی ۲۰۲۳ بوده و سامسونگ هیچ‌گونه تغییری در آن‌ها اعمال نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =