• ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر: 46688
  • readingTime: ۳ دقیقه
لوازم جانبی موبایل

تقاضا برای خرید آداپتور و لوازم جانبی موبایل در خیابان فردوسی بیشتر از خود موبایل است. آداپتورها در خیابان فردوسی باتوجه به مدل موبایل قیمت‌گذاری می‌شوند، به‌عبارتی هرچه قیمت اسمارت فون بالاتر باشد، خریدار باید مبلغ بیشتری پرداخت کند. براساس گفت‌وگو با شماری از فعالان در این خیابان فروش لوازم جانبی از خود موبایل سود بیشتری به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خیابانی خلوت، عبور تعداد محدودی خودرو و پارکینگی تعطیل در خیابان فردوسی تعجب رهگذران را به خود جلب می‌کند. ترافیک در این خیابان به ساعات اولیه روز و پایان ساعت کاری ادارات اختصاص یافته و مانند سابق عصر یا شب‌هنگام ترافیکی در این خیابان شکل نمی‌گیرد. با این حساب در خیابان فردوسی فارغ از تابلوهای "پارک در ساعات مشخصی ممنوع" به راحتی جای پارک برای خودرو شما پیدا می‌شود.

نمایندگی‌های مختلف موبایل مانند سابق در این خیابان فعالیت می‌کنند و از انواع اسمارت فون اقتصادی و پرچم‌دار گرفته تا مدل ‌مختلف ساعت‌های هوشمند در میز لایو نمایندگی‌ها به چشم می‌خورد. روی میز لایو بیشتر فروشگاه‌ها مدل‌ مختلف اسمارت فون‌های‌ سامسونگ، شیائومی و آنر وجود دارد ولی آیفون‌های نسل ۱۳ فقط روی میز یکی دو فروشگاه در این خیابان قرار گرفته‌اند. درخیابان فردوسی هرچه متراژ فروشگاه بزرگ‌تر باشد، میز لایو مجلل‌تری در آن خودنمایی می‌کند. دراطراف هر میز لایو جمعیت زیادی حضور دارند، جمعیتی که با دقت اسمارت فون‌ها را در دست گرفته و کیفیت نمایشگر و دوربین را بررسی می‌کنند. ولی مراجعه کنندگان در هنگام خروج از فروشگاه به ندرت با دست پر خارج می‌شوند و اغلب دست خالی به طرف فروشگاه دیگری برای اطلاع از قیمت‌ها می‌روند. گویی حاضران‌ فقط برای تماشای میز لایو و مقایسه قیمت‌ها با فروشگاه‌های اینترنتی به بازار آمده‌اند. چرا این مدل موبایل در فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت کمتری به فروش می‌رسد؟ این سوال بسیاری از مراجعه‌کنندگان است که فروشندگان در پاسخ خدمات پس از فروش بیشتر و ارائه فاکتور معتبر را دلیل این اختلاف قیمت عنوان می‌کنند.

باوجود تلاش‌های مکرر، مسئولان حاضر به گفت‌وگو در خصوص وضعیت بازار موبایل اصفهان نشده‌اند و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد تقاضا برای موبایل‌های میان‌رده به ویژه برندهای سامسونگ و شیائومی بالاست ولی بالارده‌ها و پرچم‌داران کم‌تقاضاتر هستند. در این میان برخی از مراجعه‌کنندگان به خیابان فردوسی از خرید خود رضایت دارند، شماری دیگر قیمت‌ها در این خیابان را بالا می‌دانند و خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند. براساس بررسی‌های میدانی قیمت‌گذاری موبایل در خیابان فردوسی فرمول‌ خاصی ندارد و در یک کلام بازار رقابتی است؛ به طوری که اختلاف قیمت یک اسمارت فون در فروشگاه‌های این سمت و آن سمت خیابان فردوسی به چند صد هزار تومان می‌رسد و اگر کمی حوصله به خرج دهید با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید اسمارت‌فون مورد نظر خود را با اختلاف قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کمتر بخرید.

لوازم جانبی‌های پرسود

تقاضا برای خرید آداپتور و لوازم جانبی موبایل در این خیابان بیشتر از خود موبایل است. سازندگان موبایل ابتدا هدفون را از جعبه اسمارت ‌فون‌های خود حذف کردند و سپس نوبت حذف سایر لوازم یدکی مانند آداپتور شد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد آداپتورها در خیابان فردوسی باتوجه به مدل موبایل قیمت‌گذاری می‌شوند، به‌عبارتی هرچه قیمت اسمارت فون بالاتر باشد، خریدار باید مبلغ بیشتری در ازای خرید آداپتور موبایل خود پرداخت کند؛ برای‌ نمونه قیمت آداپتور یک اسمارت‌فون اقتصادی سامسونگ مانند مدل A۱۴ در خیابان فردوسی حوالی ۵۹۰ هزار تومان است ولی خرید آداپتور برای یک موبایل میان‌رده سامسونگ مانند A۵۴ در همین خیابان به حدود ۷۵۰ هزار تومان می‌رسد. از آنجایی که ظرفیت باتری موبایل‌ها یکسان نیست نمی‌توان از شارژر اسمارت‌فون‌های دیگر استفاده کرد. با این اوصاف خرید آداپتور باتوجه به ولتاژ و مدل موبایل چند صد هزارتومانی آب می‌خورد. ناگفته نماند فروشگاه‌داران در این خیابان تخفیف‌های زیادی بر روی آداپتورها ارائه می‌دهد و براساس گفت‌وگو با شماری از فعالان در این خیابان فروش لوازم جانبی از خود موبایل سود بیشتری به همراه دارد. شرایط به سمتی پیش رفته که تعداد فروشگاه‌های فروش لوازم جانبی، از خود موبایل‌فروشی‌ها در حال پیشی گرفتن است.

گارد اصل فقط چهار دلار

" انواع گلس فقط ۳۰ هزار تومان" مدت‌هاست فاتحه چنین قیمت‌هایی نه تنها در خیابان فردوسی بلکه در سراسر موبایل‌فروشی‌های شهر خوانده شده است. این روزها باید با تبلیغاتی از قبیل انواع محافظ صفحه نمایش ۱۰۰ هزار تومان و گارد از ۲۰۰ هزار تومان مواجه شد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد محافظ صفحه نمایش موبایل‌های اقتصادی و میان‌رده در خیابان فردوسی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و محافظ لنز دوربین ۸۰ تا ۲۱۰ هزار قیمت دارند. قیمت گارد شفاف ساده موبایل نیز از ۱۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و این بها برای گاردهای سیلیکونی رنگی حدود ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ البته اکثر موبایل‌فروشان خیابان فردوسی مدعی‌اند گاردهای سیلیکونی آن‌ها اصل و وارداتی ‌است که با احتساب قیمت دلار در بازار آزاد، گارد سیلیکونی بین چهار تا پنج دلار قیمت دارد. لوازم جانبی موبایل‌های پرچم‌دار نیز با قیمتی چند برابر بیشتر از میان‌رده‌ها به فروش می‌رسد و گاهی خرید یک گلس و گارد حوالی یک میلیون تومان خرج دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =