• ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
  • کد خبر: 51856
  • readingTime: ۱ دقیقه
سامانه دوم آبرسانی اصفهان

طرح ملی جهاد آبرسانی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب در سه شهرستان نائین، فریدون‌شهر و سمیرم در استان اصفهان اکنون به پیشرفت ۴۸ درصدی رسیده است.

به گزارش ایراسین، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان اعلام کرد: پروژه «جهاد آبرسانی» در اصفهان با مبلغ قرارداد بالغ بر یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال، آبرسانی پایدار به ۹۷ روستا را در پی دارد.

در اقدامی دیگر در این زمینه، اکنون پروژه آبرسانی به ۱۹ روستای شهرستان گلپایگان نیز آغاز شده است که با اجرای این عملیات بیش از ۶ هزار و ۶۷۸ نفر از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.

در یک سال اخیر همچنین ۱۷ پروژه آبرسانی شهری و روستایی آبفای استان اصفهان با هزینه اجرایی یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال افتتاح و ۱۸ طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز با هزینه بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و بهره‌برداری شد.

از مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی یا دچار تنش آبی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته است تا با تلاش آبفای و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها در کشور ایجاد شود.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، ۱۶ هزار روستا در مناطق محروم و کم‌برخوردار در طرح موسوم به «جهاد آبرسانی» بعنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور قرار گرفته‌اند و تاکنون و از زمان اجرای این طرح، تأسیسات آبرسانی ۲ هزار و ۵۰۰ روستا تکمیل شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =