• ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر: 50448
  • readingTime: ۲ دقیقه
زغالسنگ

دولت چین تولید زغال سنگ را در سال ۲۰۲۴ در راستای حفظ منابع انرژی و کمک به حفظ محیط زیستی پاک کاهش می‌دهد و هدف ۲۴ استان ‌صاحب معدن زغال‌سنگ این کشور ثبات حجم تولیدی زغال‌سنگ به جای افزایش آن برخلاف سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دولت چین تولید زغال سنگ و سرمایه‌گذاری در این حوزه را در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌دهد. منابع مختلفی این برنامه‌ریزی و وضع قوانین دولت چین در حوزه کاهش تولید زغال سنگ را ناشی از خطر کمبود انرژی، عرضه مازاد زغال‌سنگ در سرتاسر جهان و محیط زیستی پاک می‌دانند. برنامه‌های تعیین شده در رابطه با تولید زغال‌سنگ در این کشور نشان می‌دهد ۲۴ استان صاحب معدن زغال سنگ و مناطق خود مختار چین برای سال ۲۰۲۴ زغال سنگ کمتری در مقایسه با سال‌های گذشته استخراج خواهند کرد. چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال سنگ در جهان در راستای حفظ امنیت ملی انرژی میزان تولید زغال‌سنگ در سال جاری را برخلاف سال‌های قبل افزایش نخواهد داد و تلاش دولتمردان تثبیت میزان استخراج و تولید زغال سنگ در سال ۲۰۲۴ است؛ برای نمونه طبق نشست کاری انرژی استان در ۲۵ فوریه، مقامات شانشی از تثبیت میزان استخراج و تولید زغال‌سنگ در راستای کمک به تأمین انرژی ملی و محیط زیستی پاک خبر دادند، دولت محلی شانشی تا ۳۱ ماه می نظارت شدیدی بر فعالیت معادن زغال سنگ اعمال خواهد کرد و از تعداد کارگران معدنی خود می‌کاهد. گفتنی است شانشی بزرگ‌ترین مرکز استخراج زغال سنگ در چین به حساب می‌آید و معدن‌کاران چینی در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به ترتیب ۱۰.۵ درصد، ۸.۷ درصد و ۳.۳ درصد زغال سنگ استخراج کرده‌اند ولی هدف شانشی برای سال ۲۰۲۴ حفظ حجم تولیدی زغال سنگ به جای افزایش آن است.

کاهش تولید زغال سنگ در چین

مغولستان داخلی به عنوان دومین منطقه بزرگ تولید زغال سنگ چینی نیز از تثبیت تولید زغال سنگ خبر داد و میزان تولید این منطقه در سال جاری حدود ۱.۲ میلیارد تن برآورد شده است. این در حالیست که میزان تولید زغال‌سنگ در مغولستان در سال ۲۰۲۳ از ثبت رکورد بالایی یعنی تولید ۱.۲۱ میلیارد تنی حکایت می‌کند. مطابق نمودار زیر و داده‌های اداره ملی آمار چین، رشد تولید زغال سنگ این منطقه در سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافت و به ۰.۲ درصد در سال در مقایسه با جهش شدید ۱۰.۱ درصدی در سال ۲۰۲۲ رسید.

کاهش تولید زغال سنگ در چین

همچنین طبق نمودار ذیل میزان تولید زغال سنگ در استان شاندونگ شرق چین درمجموع ۸۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ اعلام شده که در مقایسه با تولید ۸۷.۰۶ میلیون تنی آن در سال گذشته از کاهش ۲.۴ درصدی حکایت می‌کند. با این اوصاف دولت چین بیش از همیشه تمرکز خود را به حفظ منابع انرژی و کمک به حفظ محیط زیستی پاک به دور از آلایندگی‌ها معطوف کرده است.

کاهش تولید زغال سنگ در چین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =